آزاده مجنونی دانشجوی افتخارآفرین بورسیه دوره سوم و چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران: نیتم این است بعد از اشتغال مبلغی که به عنوان بورسیه دریافت کرده‌ام را با بورسیه به دانشجویان برگردانم.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران هر ساله با حمایت خیرین دانشگاه، در راستای تشویق و حمایت از دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان را بورسیه می‌کند. برخی از این دانشجویان در طول تحصیل یا بعد از آن با موفقیت‌هایشان باعث افتخار می‌شوند.

آزاده مجنونی دانشجوی بورسیه برتر دوره سوم و چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران ضمن کسب رتبه نخست در رشته خود در دوره کارشناسی، موفق به پذیرش استعداد درخشان (ورود بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی شده است. خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با این دانشجوی افتخارآفرین، از او درباره زندگی تحصیلی و تأثیر بورسیه در موفقیتش پرسیده است، که شرح آن در ادامه می‌آید:

·      خودتان را معرفی کنید

من آزاده مجنونی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشکده الهیات هستم. در سال 94 وارد دانشگاه شدم و در سال‌های 96 و 97 بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران را کسب کردم.

·      نحوه آشنایی شما با بنیاد چگونه بوده است؟

فراخوان ثبت‌نام بورسیه را یکی از دوستام برایم ارسال کرد و از این طریق با آن آشنا شدم.

·      چقدر با فعالیت­های بنیاد آشنا هستید؟

من می­دانم که یک نوع از حمایت‌های بنیاد، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان برگزیده کارشناسی و کارشناسی ارشد است، نوع دیگر حمایت از دانشجویان برای خرید کتاب است و نوع دیگر حمایت از دانشجویان متقاضی دانشگاه است.

·      چه پیشنهادی برای حمایت دانشجویان از طریق بنیاد دارید؟

نظر من این است که علاوه بر حمایت مالی که از دانشجویان برتر انجام می‌شود و بسیار هم انگیزه‌بخش و مفید است، زمینه کسب تجربه کاری و اشتغال در دوران تحصیل مثلا به صورت کارآموزی برای آنان فراهم شود یعنی در دوران دانشجویی به ازای کاری که انجام می‌دهند بورسیه شوند. از طرفی می‌توانند با کار کردن علاوه بر کسب مهارت، اعتماد به نفسی هم به دست آورند که در ازای زحمتشان، حمایت و تشویق می‌شوند.

·      در صحبت‌های‌تان پیشنهاد دادید زمینه اشتغال دانشجویان توسط بنیاد فراهم شود، به نظر شما این کار چگونه توسط خیرین می‌تواند انجام شود؟

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی علی‌رغم، معدل بالا و استعداد زیاد، شغلی ندارند و بیکار می‌مانند به نظر من قطعا خیرین دانشگاه به عنوان واسطه می‌توانند زمینه‌های اشتغال دانشجویان را فراهم کنند که در این صورت دانشجویان در دوره تحصیل تجربه کسب می‌کنند و بعد از آن هم می‌توانند در جایی مشغول به کار شوند.

·      بورسیه در موفقیت شما چه قدر مؤثر بوده است؟

با توجه به اینکه اکثر دانشجویان در زمان دانشجویی به تحصیل مشغول هستند و شغلی ندارند بنابراین بورسیه دانشجویان برای خرید کتاب و هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند کمک کننده باشد تا دانشجویان باری اضافه بر دوش خانواده‌ها برای تأمین هزینه‌های تحصیلی نگذارند. از طرفی نیت خود من این است که بعد از اشتغال به کار بتوانم مبلغی که به عنوان بورسیه به من پرداخت شده را با بورسیه دانشجویان برگردانم و از این طریق بتوانم از دانشجویان حمایت کنم.

·      به نظر شما نقطه‌ی قوت و ضعف بورسیه بنیاد چیست؟

نقطه قوت بورسیه این است که من به شخصه دانشجویانی را دیده‌ام که با بورسیه بنیاد توانسته‌اند حداقل نیازهای خود را برای خرید کتاب رفع کنند.

نقطه ضعف هم به نظر من این است که در فرآیند پذیرش بورسیه معیار معدل حداقل 17برای کارشناسی تا حدودی شاید ناعادلانه باشد چون در بعضی از رشته‌ها دانشجویان معدل بالاتری کسب می‌کنند و معدل رشته بالاتری دارند یا بالعکس. به نظر من اگر معیار پذیرش دانشجویان وابسته به معدل رشته‌ی آن‌ها باشد شاید دانشجویان با صلاحیت بیش‌تری بتوانند ثبت­نام کنند به طور مثال در رشته‌ی ما با توجه به سخت‌گیر بودن بعضی از اساتید فقط من معدل بالای 17 داشتم ولی دانشجویان تلاشگر دیگری هم بودند که نتوانستند در بورسیه ثبت‌نام کنند.

·      به عنوان سخن پایانی اگر صحبتی دارید بیان کنید

از خیرین تشکر می‌کنم و از آن‌ها تقاضا دارم که از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی هم حمایت کنند تا ارزش مدرک و تلاش‌شان در بین سایرین حفظ شود و از تلاش‌های چندین ساله خود سرخورده نشوند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خانم مجنونی این دانشجوی تلاش‌گر تاریخ تمدن تشکر می‌کند و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارد.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ثبت مستندات خود در سامانه ثبت درخواست‌های دانشجویان بورسیه به آدرس https://utf.ut.ac.ir/darkhasthaye-man/ اقدام فرمایند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرین

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید