اسامه ایران دوست دانشجو بورسیه افتخار‌آفرین بنیاد حامیان دانشگاه تهران

اسامه ایران‌دوست:

« امیدوارم ما دانشجویان دانشگاه تهران در آینده به عنوان خیر به دانشگاه بازگردیم و از دانشجویان حمایت کنیم».

دانشجویان، جوانان آینده‌ساز کشور عزیزمان هستند که با فراگیری و به کاربستن‌ علم می‌توانند در آینده نقش اصلی را در پیشرفت علم و دانش ایران اسلامی داشته‌باشند.

 در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین بزرگوار و نیک‌اندیش، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها‌ و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان برتر دانشگاه تهران فراهم می‌کند.

روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای بهره‌مندی از آراء و نظرات دانشجویان، با دانشجویان برتر و بورسیه ادوار مختلف بنیاد مصاحبه‌ می‌کند.

 آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفتگوی خبرنگار بنیاد حامیان با اسامه ایران‌دوست دانشجو بورسیه افتخار‌آفرین بنیاد حامیان است.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

اسامه ایراندوست 22 ساله متولد شهرستان مریوان استان کردستان هستم. دوره ابتدایی تا آخر دبیرستان همواره جزو دانش آموزان برتر بودم و بسیار مشتاق درس خوندن و حتی تدریس در دوره دبیرستان بودم. دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه تهران در 8 ترم و با معدل کل 18.94 گذراندم و هم اکنون دانشجوی ارشد رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه تهران هستم. در این مدتی که توانستم دوره کارشناسی را بگذرانم با حمایت اساتید مربوطه توانستم چندین بار دستیار آموزشی نیز باشم.

نحوه آشنایی شما با بنیاد حامیان چگونه بود و در چه سال و چه ترمی( و در مجموع چند دوره) بورسیه شدید؟

بعد از ترم اول و در اواخر ترم دوم، با توجه به معدل ترم اول و دومم دوستان ترم بالایی در مورد حمایت‌های مالی بنیاد حامیان با من حرف زدند و من هم مشتاق شدم تا در مورد بنیاد تحقیق کنم. از ترم دوم، توانستم رتبه اول در رشته و دانشکده خود را حفظ کنم و سه سال متوالی به عنوان رتبه اول در بنیاد حامیان دانشگاه تهران پذیرفته شدم.

برای بورسیه دانشجویان علاوه‌بر بورسیه ماهانه نقدی و بورسیه کتاب چه موارد دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟

ابتدا باید در مورد این ایده و حمایت‌هایی که خیرین دانشگاه تهران از دانشجویان ممتاز انجام می‌دهند تشکر کنم چون همین امر باعث شده‌است تا دانشجویان بیشتر تلاش کنند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند، همچنین بورسیه کاری پسندیده‌ و همچنین نیروی محرکه ای برای دانشجویان است. در این چندسال اخیر به ویژه از وقتی که کرونا به وجود آمده و تحصیل مجازی شده است و همچنین به دلیل مشکلات اقتصای در کشور این هزینه مالی که در سالیان قبل تر می‌شد الان نسبت به آن زمان بسیار کمتر به چشم می‌خورد. بنظرم یا بهتر است که هزینه ماهانه با توجه به تورم افزایش یابد یا این هزینه در قالب بن هایی برای خرید تجهیزات آموزشی از قبیل لپتاب و گوشی و … تهیه شود. البته ایده‌ای که دارم این است که با توجه به نیاز مالی دانشجویان حمایت صورت گیرد تا عدالت یکسانی برقرار شود و دانشجویی که توان مالی خرید لپتاب ندارد به آن‌ها بن خرید لپتاپ (به عنوان مثال تا چند درصد تخفیف) تعلق بگیرد و یا دانشجویی که می‌خواهد از امکانات پژوهشی استفاده کند به او بن خرید لوازم آزمایشگاهی تعلق گیرد.

آینده بنیاد حامیان دانشگاه تهران را چگونه می‌بینید؟

از اولین روزهایی که بنیاد حامیان تشکیل شد تا به الان، هر سال شاهد پیشرفت این نهاد بوده‌ایم و همچنین شمار خیرین که بر تعداد آن‌ها افزوده شده‌است. بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای حمایت از دانشجویان ممتاز گام بزرگی را برداشته‌است و می‌تواند هرساله با برگزار کردن جشن‌ها و کنفرانس‌های علمی و حمایت‌های مالی در قالب‌های جدید گام بروزتری در این عرصه بردارد. امیدوارم ما دانشجویان دانشگاه تهران نیز در آینده بتوانیم به عنوان خَیِّر به دانشگاه بازگردیم و از دانشجویان و آینده‌سازان بعدی حمایت کنیم. امیدوارم من نیز بتوانم روزی جزو این دسته از عزیزان باشم.

به عنوان سوال اخر، اگر نکته‌ای است بفرمایید.

ممنونم که تا این لحظه به بنده گوش سپردید.

از آقای ایران‌دوست بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتند، تشکر می‌کنیم.

خیرین نیک اندیش و توانگران می‌توانند با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه به وبسایت بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران مراجعه کنند و در راستای تحقق اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه تهران یاری برسانند.

حمایت از دانشگاه تهران

پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند:«خداوند کار خیرى را که به آن شتاب شود، دوست دارد».(کافى: ج۲، ص۱۴۲، ح۴)

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید