بازدید رییس دانشگاه تهران از مجموعه صنعتی پاکشوما

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران روز یکشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۰ به همراه هیاتی از مسئولین دانشگاهی به دعوت مجموعه صنعتی پاکشوما از این شرکت بازدید کردند.

شایان ذکر است که در این بازدید، دکتر محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر محمدرضا صادقی مقدم معاون سرمایه‌گذاری مدیریت اجرایی شهر دانش، دکتر عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم‌وفناوری، دکتر مهدی پورفتح مدیرکل امور پژوهش‌های کاربردی، دکتر مجید نیلی رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، و دکتر احسان هوشفر مسئول آزمایشگاه ترمودینامیک دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی، رییس دانشگاه تهران را همراهی کردند.

 

درباره مجموعه صنعتی پاکشوما و بنیان‌گذار آن

مجموعه صنعتی پاکشوما از مجموعه‌های مهم تولید لوازم خانگی در کشور است که توسط حاج اکبر ابراهیمی بنیان‌گذاری شده است.

اکبر ابراهیمی در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او از دوران نوجوانی به دلیل شرایط اقتصادی خانواده و کمک به پدرش وارد بازار کار شد. از ۱۷ سالگی به فعالیت‌های صنعتی روی آورد و در سال ۱۳۵۴ مجموعه صنعتی پاکشوما را راه‌اندازی کرد. او در ۴۰ سال گذشته همیشه در کنار فعالیت‌های صنعتی و نگاه توسعه‌گرایانه خود، حضوری فعال در حوزه امور خیریه داشته است تا جایی که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خیرین مدرسه‌ساز کشور و مرد صنعت و مدرسه‌سازی ایران شناخته می‌شود.

در کنار فعالیت‌های صنعتی و تاسیس و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم‌خانگی در کشور، اکبر ابراهیمی از بزرگ‌ترین خیرین کشور به‌خصوص در زمینه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود و تاکنون در ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه در سراسر ایران مشارکت داشته است. او علاوه بر استان‌ها و مناطق محروم در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر هم مدارسی احداث کرده است.

گفتنی است که بنیاد فرهنگی حاج اکبر ابراهیمی از خیرین نیک‌اندیش بنیاد حامیان دانشگاه تهران است و در اقدامی نیک‌اندیشانه در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ تعداد ۲۴ نفر از دانشجویان برتر دانشگاه تهران را بورسیه کرد و در سال ۱۳۹۹ نیز مبلغ ۱۱ میلیون تومان برای تامین تجهیزات خوابگاه‌های دانشجویی کوی دانشگاه تهران اهدا کردند.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/  نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

 
[cz_gallery layout=”cz_grid_carousel” hover=”cz_grid_1_no_hover” autoplay=”true” id=”cz_26421″ images=”5105,5106,5107,5108,5109,5110″]
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید