با حضور نوآم چامسکی؛ وبینار «فلسفه تحلیلی: نظریه زبان و علوم‌شناختی» برگزار شد.


روابط عمومی دانشگاه تهران: به همت معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه تهران وبینار «فلسفه تحلیلی: نظریه زبان و علوم‌شناختی» با حضور دکتر نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز و فیلسوف تحلیلی برگزار شد.
در این نشست که (پنجم شهریور) برگزار شد، دکتر نادیا مفتونی نویسنده، فیلسوف و استاد دانشگاه تهران به گفت‌وگو با دکتر نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز و فیلسوف تحلیلی پرداخت. انقلاب دکتر چامسکی در فلسفه زبان و علوم‌شناختی به نام انقلاب شناختی نام برده می‌شود. این استاد فلسفه، از مقبولیت و شهرت جهانی کم‌نظیری برخوردار است و صفحه ویکی‌پدیای او به بیش از صد زبان ترجمه شده است.
دکتر مفتونی در این وبینار به مقایسه شیوه نامه‌نگاری دکتر چامسکی با دیگر متفکران زنده معاصر پرداخت و گفت: «من با دانشمندان و اندیشمندان متعددی که هر یک در رشته علمی خود بی‌نظیر و برترین هستند، مکاتبات فراوانی را از طریق ایمیل داشته‌ام. یک ویژگی در ایمیل‌های دکتر چامسکی آشکار است و اینکه ایشان هیچ کلمه‌ای را تضییع نمی‌کنند، حتی یک کلمه را و از کمترین کلمات لازم استفاده می‌کنند که این نشان می‌دهد به‌عنوان پدر علم زبان‌شناسی نوین، افسار کلمات را در دست دارند و آنها را مهار کرده‌اند.
بخش بیشتر این نشست با موافقت دکتر چامسکی با پرسش و پاسخ همراه بود. دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در دوران کرونا نشست‌های بین‌المللی برجسته متعددی برگزار کرده که از جذاب‌ترین آنها، وبینار نیکولاس رشر، اسلاوی ژیژک و زوج خالق دایره المعارف هنر و معماری اسلامی، شیلا بلر و جاناتان بلوم است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید