به یاد خیرین تیرماهی دانشگاه تهران

در ماهی که گذشت، یاد و خاطره دو تن از خیرین نیک‌اندیش متولد ماه تیر را گرامی می‌داریم.

محمدبن صقر القاسمی

دکتر محمدبن سقر القاسمی در 6 تیر 1317 در شارجه به دنیا آمد و از سال 1350 امیر شارجه در امارات متحده عربی است. او در آذر 1381 تعداد 21 جلد نسخه خطی به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران اهدا کرد. هدیه ایشان به وسیله دکتر محمدباقر وثوقی به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران رسید.

عادله فردوس

زنده‌یاد عادله فردوس (کاظمی‌فرد) در تاریخ 10 تیر 1312 در مشهد زاده شد. او همسر مرحوم امیرحسین فردوس بود و به همراه همسرش برای تحصیل به آمریکا سفر کرد. دکتر فردوس پس از اتمام تحصیلات به تدریس در دانشگاه لوی‌ویل پرداخت. او و همسرش پس از سال‌ها تحصیل و کار در آمریکا به وطن بازگشتند.

دکتر فردوس و همسرش اموال منقول و غیرمنقول زیادی را به دانشگاه تهران اهدا کردند. این اموال شامل دو واحد آپارتمان در تهران و كيش، طلا و جواهرات و نیز تمام وجوه ارزی و ريالی موجود در صندوق امانات بانک ملی آن‌ها و همچنين مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان جهت ساخت خوابگاه دانشجويی بود که از سوی این زوج خیّر در جهت رشد و توسعه علم و دانش ايران اهدا شد. بعلاوه ایشان 270 ميليون تومان نيز به‌منظور بورسيه دانشجويان نخبه به دانشگاه تهران هدیه كردند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهرتن یاد این خیرین بزرگوار را گرامی داشته و امید دارد راهشان پر رهرو و چراغ راه تمامی وطن‌دوستان و علاقمندان دانش باشد.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک

دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید

دروید.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/  نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید