جلسه مشترک جشنواره دانشمندان جوان با جشنواره علوم و ایده‌های آکسفورد برگزار شد

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_107892″ image=”6582″][/cz_image]

اولین جلسه مشترک جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با جشنواره علوم و ایده‌های آکسفورد در روز سه‌شنبه 24 آگوست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي بنياد حاميان دانشگاه تهران اولين جلسه مشترك جشنواره انديشمندان و دانشمندان جوان با جشنواره علوم و ايده‌هاي آكسفورد در روز سه‌شنبه ۲ شهريور با حضور دكتر شادي جميلي رئيس دبيرخانه جشنواره انديشمندان، دكتر محمدي پناه دبير كميته بين الملل جشنواره پنجم و عضو هيئت علمي پرديس علوم دانشگاه تهران و دكتر دان كامرفورد مدير جشنواره علم و ايده آكسفورد برگزار شد.
جشنواره آكسفورد از جمله جشنواره‌هاي موفق دنيا است كه حدود ۳۰ سال سابقه دارد. اين جشنواره به مانند ديگر جشنواره‌هاي مشابه آن در سراسر دنيا، توسط يك مؤسسه خيريه حمايت مي‌شود كه در اين جا خيريه مذكور علوم آكسفوردشاير نام دارد.
در اين جلسه نمايندگان جشنواره انديشمندان به ارائه اسلايدهايي از توصيف وضعيت اين جشنواره در پنجمين سال برگزاري آن پرداختند. مدير جشنواره علم و ايده آكسفورد، آقاي دكتر دان كامرفورد و خانم دكتر شادي جميلي، در مورد افزايش فعاليت‌هاي جشنواره در زمينه بهبود آگاهي جامعه از نقش علم در توسعه پايدار جامعه، توافق كردند. زمينه فعاليت‌هاي مشترك و علاقه‌مندي‌هاي هر دو طرف مطرح شد و براي سالهاي آتي طرح پنلي مشترك براي همكاري گذاشته شد.
در پنجمين جشنواره انديشمندان و دانشمندان جوان كه در سال جاري با عنوان جشنواره قرن برگزار مي‌شود از سخنرانان الهام بخش بين‌المللي در چند حوزه ويروس كرونا و مديريت منابع آب دعوت به حضور و ارائه سخنراني شده است. در آخر جلسه در ارتباط با كاربردي كردن علوم پايه و جلب مشاركت عمومي در تحولات علمي بحث به ميان آمد. اين جلسه طرح همكاري‌هاي مشترك آينده را فراهم آورده، كه افقي روشن براي همكاري‌هاي علمي بين المللي در سطوح دانشجويي را امكان پذير مي‌سازد.‌‌‌‌‌‌‌

شايان ذكر است بنياد نيكوكاري جميلي حامي نيك انديش دانشگاه تهران، در پنجمين سال متوالي جشنواره انديشمندان و دانشمندان جوان را با همكاري بنياد حاميان دانشگاه تهران، با هدف حمايت از ايده‌هاي دانش‌بنيان، پرورش استعدادها، تقويت روحيه نوآوري و ايجاد انگيزه و اميد در جوانان كشور در پنج حوزه علوم پايه (علوم زيستي، رياضي، آمار، علوم كامپيوتر، فيزيك، شيمي، زمين‌شناسي)، تأثير كرونا بر الگوي زيستي و هوش مصنوعي برگزار مي‌كند.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید