جلیل جوزائی:«بنیاد حامیان با ایجاد انگیزه من را به‌سوی هدفی سوق داد که خواستار دستیابی به آن بودم»

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_93853″ image=”7980″][/cz_image]

جلیل جوزائی همیار داوطلب بنیاد حامیان دانشگاه تهران

بنیاد حامیان دانشگاه تهران در هر سال تحصیلی و با صدور فراخوان، در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های دانشجویان متخصص دانشگاه تهران، آشنایی دانشجویان با موضوعات و وظایف اجرایی و اداری، به کار بستن ایده‌ها و روش‌های دانشجویان، ارتقای روحیه کار گروهی و آمادگی هرچه بیشتر دانشجویان برای فرصت‌های کاری برای آینده، در قالب نذر وقت و تخصص از دانشجویان علاقه‌مند و واجد شرایط دعوت به همکاری در واحد‌های مختلف می‌کند.

از جمله دانشجویانی که در زمان تحصیل در دانشگاه تهران با بنیاد حامیان دانشگاه تهران همکاری داشته‌، آقای جلیل جوزائی است. جوزائی در زمان تحصیل و همچنین بعد از اتمام تحصیل موفق به کسب افتخارات و عناوین مختلفی شده‌است که در ذیل به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم:

· کسب رتبه سوم المپیاد علمی دانشجویی در رشته اقتصاد

· کسب رتبه اول در بین ورودی‌های سال 93 دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران

· مشمول دو سال جایزه ملی در بنیاد ملی نخبگان

· کسب رتبه 37 کنکور سراسری مقطع کارشناسی‌ارشد

· کسب رتبه دوم در جشنواره ملی حرکت در مرحله کشوری

· کسب مقام شایسته تقدیر در جشنواره حرکت در مرحله کشوری

· تحلیلگر بازارهای مالی

· مدرس دانشگاه

آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح مصاحبه جلیل جوزائی با روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال 1396 است:

 

  • دلیل اصلی شما برای همکاری با بنیاد در قالب همیاری چیست؟

همانطورکه اطلاع دارید یکی از اهداف بنیاد حامیان دانشگاه تهران حمایت معنوی و مادی و مالی از دانشجویان است. من در اولین دوره‌ بورسیه‌ دانشگاه تهران پذیرفته شدم. دی ماه سال 94 بود که جشنی با حضور دانشجویان بورسیه و همچنین خیرین و واقفین دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات برگزار شد. در آن مراسم وقتی با خیرینی مواجه شدم که برای کمک به دانشجو و حمایت از آنها اشتیاق فراوانی از خود نشان می دادند و حمایت از آن‌ها را حمایت از پیشرفت و توسعه کشور می‌دیدند، تصمیم گرفتم به هر نحوی که شده من نیز به این چرخه وارد شوم و در حد توانم به آنها کمک کنم. پس از چند هفته از مراسم بورسیه جلسات همیاری با حضور دانشجویان علاقه‌مند برگزار شد و من هم به عنوان یکی از علاقه‌مندان در این جلسات شرکت کردم. در واقع همیار بودن من از همان جلسات و با هدف خدمت به دانشجویان دانشگاه تهران، که به نوعی خدمت به پیشرفت و اعتلای کشور است، شروع شد.

 

  • بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای کسانی که آشنایی زیادی با این نهاد ندارند معرفی کنید.

اگر بخواهم تعریفی از بنیاد ارائه بدهم که برازنده اهداف و فعالیت های بنیاد باشد بهتر است این کار را با یک مثال توضیح دهم. اگر دانشگاه تهران را به عنوان یک درخت در نظر بگیریم که هدف آن تزریق اکسیژن به فضای علمی کشور است، از نظر من ریشه‌ این درخت اساتید هستند که با علم و دانش و پشتکار فراوان خود نام این دانشگاه را نه در سطح منطقه بلکه در سطح جهانی پرآوازه کرده‌اند. دانشجویان شاخ و برگ‌های این درخت هستند و وظیفه‌ی اصلی ارتباط دانشگاه با جامعه را برعهده دارند. در این میان بنیاد حامیان دانشگاه تهران چون غذا و املاح معدنی است که با حمایت از دانشجویان مستعد و فعال این دانشگاه زمینه را برای رشد این درخت فراهم می‌کند.

 

  • چند سال است با بنیاد همکاری می کنید؟ این فعالیت‌ها برای شما مزایایی هم داشته‌است؟

من تقریباً از اسفند ماه 1394 به عنوان همیار با بنیاد حامیان دانشگاه تهران شروع به همکاری کردم و تا به امروز هم افتخار ادامه همکاری داشته‌ام.

در پاسخ به‌ قسمت دوم سوال باید بگویم تقریباً من هرچه که در حال حاضر دارم به نوعی مدیون بنیاد حامیان دانشگاه هستم، زیرا با ایجاد انگیزه، من را به‌سوی هدفی سوق داد که خواستار دستیابی به آن بودم. علاوه بر آن دیدن انسان های عزیزی که دغدغه و دل مشغولی اصلی آنها پیشرفت دانشجویان و سطح دانشگاه است و حمایت از دانشجویان در هر سطحی هدف اولیه و ضروری آن‌ها را تشکیل می‌دهد انگیزه و امید به زندگی را در من بالا برد.

 

  • توصیه‌ی شما برای دانشجویان جدید‌الورود چیست؟

به نظر بنده اگر دانشجویان جدیدالورود به دنبال جایی هستند که از طریق آن بتوانند رشد و پیشرفت خود و دیگر دانشجویان دانشگاه تهران را تسریع کنند حتما با بنیاد حامیان دانشگاه تهران در قالب طرح نیکا، همیاری، نذر وقت و تخصص، از طریق سایت بنیاد و آی‌دی تلگرام و صفحه‌ اینستاگرام بنیاد در ارتباط باشند.

 

برای اطلاع از آخرین اخبار در حوزه‌های خیرین و بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران، صفحـات مجازی بنیاد حامیان به شناسه Hamiyanut@ را در شبکـه‌های اجتماعی دنبال کنید.

منتشر‌شده در ویژه‌نامه دانشجویی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در آذر ماه 1396

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید