زهرا المحمودی دانشجوی افتخار آفرین بورسیه دوره پنجم بنیادحامیان دانشگاه تهران

زهرا المحمودی از دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران است که موفق به اخذ شش مرتبه رتبه برتر در رشته مهندسی نفت شده است. خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران با خانم المحمودی در خصوص موفقیت ایشان و کسب بورسیه برتر بنیاد حامیان دانشگاه تهران به گفتگو نشست، که گزارش تفصیلی آن را در ادامه می‌خوانیم.

در چند جمله خودتان را معرفی کنید
من زهرا المحمودی دانشجوی کارشناسی مهندسی نفت ورودی 96 هستم که موفق به کسب شش مرتبه رتبه برتر در رشته‌ی خودم شده‌ام.
از دوره چهارم بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران شدم و قطعاً بورسیه باعث انگیزه‌ی من در کسب موفقیت شده‌است.

علت انتخاب رشته مهندسی نفت برای ادامه تحصیل چیست؟
در ابتدای اعلام نتایج کنکور سراسری علاقه چندانی به این رشته نداشتم و بیشتر علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر بودم. بعد از تحقیقات فراوان در زمینه‌های مورد علاقه‌ام و بررسی رشته‌های مختلف، به این رشته علاقه‌مند شدم و الان علی‌رغم وجود موانع مختلف برای رسیدن به اهدافم، بسیار خوشحالم که دانشجوی این رشته هستم.

نحوه آشنایی شما با بنیاد چگونه بوده است؟
از طریق بنرهایی که هر ساله در دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران برای اطلاع‌رسانی فراخوان ثبت‌نام بورسیه دانشجویان برتر نصب می‌شد در سال دوم دانشجویی، با بنیاد آشنا شدم و به پیشنهاد دوستانم در بورسیه ثبت‌‌‌‌نام کردم.

چقدر با فعالیت‌های بنیاد آشنا هستید؟
با توجه به دنبال کردن بنیاد در شبکه‌های اجتماعی، می‌دانم که بنیاد علاوه بر بورسیه دانشجویان برتر در زمینه اهدای کتاب به دانشجویان دانشگاه تهران نیز فعالیت می‌کند و همچنین با برخی از خیرین دانشگاه مانند آقای قلم‌چی و مرحوم دکتر حافظی در جشن‌های مختلف آشنا شدم.
همچنین شرکت در جشن‌ها با برخی از بانوان خیر دانشگاه تهران آشنا شدم که باعث افتخار و انگیزه‌ی مضاعف من شد.

نقش بنیاد در موفقیت شما چه بوده است؟
قطعا تشویق باعث می‌شود که دانشجویان احساس کنند که تلاششان دیده می‌شود و همچنین دریافت لوح تقدیر از رئیس دانشگاه تهران، باعث انگیزه بیشتر می‌شود.
از طرفی با توجه به اینکه من سه دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران هستم، قطعا یکی از نیروهای محرک برای تلاش بیشتر، تشویق بنیاد از طریق بورسیه بوده‌است.

به نظر شما نقطه قوت و ضعف بنیاد چیست؟ همچنین پیشنهاد شما برای رفع این نقطه ضعف چیست؟
نقطه قوت بنیاد همان اهمیت به دانشجویان، کمک به دانشجویان متقاضی و افزایش انگیزه برای درس خواندن و حتی خیّر دانشگاه شدن است.
از آن‌جایی که بعضی دانشجویان در دانشگاه تهران، تمکن مالی ندارند و برای تأمین هزینه‌های زندگی با مشکلاتی روبه‌رو هستند به نظر من اگر کمک به این دانشجویان بیشتر انجام شود، بسیار ارزشمند خواهد بود. از طرفی حس تشویق به دانشجویان برتر از طریق اهدای یک لوح تقدیر نیز امکان‌پذیر است و به نظر من اولویت دانشجویانی هستند که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

در انتهای صحبتمان اگر نکته ای لازم است ذکر کنید
توصیه من به دانشجویان این است که از موقعیت حضور در یکی از بهترین دانشگاه‌ها استفاده کنند و سعی کنند بهترین باشند و از طرفی از بنیاد حامیان دانشگاه تهران که با کمک‌هایش باعث می‌شود دانشجویان مصمم‌تر شوند ممنون هستم.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از خانم زهرا المحمودی برای اینکه وقتشان را در اختیارمان قرار داد تشکر می‌کند و برایشان آرزوی موفقیت روزافزون می‌کند.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود
۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی
۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی
۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر
۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی
۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر
۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد
۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید