زهرا رشید‌علی‌پور: کار خیر نوعی امتحان الهی است

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_46766″ image=”7553″][/cz_image]

زهرا رشید‌علی‌پور دانشجوی همیار اندوخته

روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای بهره‌مندی از آراء و نظرات خانواده بزرگ حامی دانشگاه تهران با همیاران صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بنیاد حامیان همراه است.

به همین منظور خبرنگار بنیاد حامیان در گفتگو با زهرا‌ رشید‌علی‌پور دانشجو همیار اندوخته، نظر او را از دلیل انتخاب بنیاد حامیان برای انجام کار خیر و توصیه به دانشجویان جویا شده‌است.

مشروح گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق تحصیلی خود برای ما بگویید.

زهرا رشیدعلی‌پور دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران هستم. مقطع کارشناسی را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه پیام‌نور اخذ کردم.

چرا بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای انجام کار خیر انتخاب کردید؟

من می‌خواستم به جایی کمک کنم که در زمینه آموزشی فعالیت داشته‌ باشد. همچنین در این زمینه تمایل داشتم  به کسانی که علاقه‌مند به تحصیل هستند ولی پرداخت یکسری از هزینه‌ها برایشان مقدور نیست کمک کنم. کمک هرچند با مبلغ کم به مجموعه‌ای که در زمینه آموزشی فعالیت دارد، برایم مهم بود. به این دلیل ‌ من به خاطر اعتماد و اطمینانی که بنیاد داشتم، بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای این‌ کار انتخاب کردم.

اگر شما روزی خیّر آموزش‌عالی شدید، برای بخش اشتغال و کارآفرینی چه برنامه‌هایی دارید؟

من فضایی را فراهم و در آنجا از افراد دعوت می‌کنم و می پرسم چه مهارت‌هایی دارند، به چه کاری علاقه‌مندند. از همان سن علاوه‌بر تحصیل، افراد را تشویق می‌کنم تا مهارت‌های خود را پرورش و گسترش داده و خود آن‌ها بعداً به عنوان کارآفرین، به رشد دیگران کمک کنند.

بعضی‌ها معتقدند:« اگر خدا می‌خواست خودش به نیازمندان ثروت و امکانات می‌داد، چرا ما جلوتر از خدا باشیم». نظر شما در این‌باره چیست؟

همه کار‌های خیر به نوعی امتحان الهی است. کسی که ثروت دارد، از مال خود بخشش می‌کند و کسی که فقیر است یاد بگیرد در آینده اگر وضعیتش بهتر شد، به افراد دیگری کمک کند. ما خودمان از طرف خدا وسیله هستیم تا به همدیگر کمک کنیم.

آینده بنیاد حامیان را چگونه می‌بینید؟

بنیاد آینده خوبی دارد. چون مهمترین هدف بنیاد علاوه‌بر اینکه رشد دانشجویان در زمینه تحصیل است، به واسطه ارتباطی که با صنعت برقرار کرده‌است، باعث می‌شود دانشجویان بتوانند مهارت شغلی خود را بالا برده و این موارد زمینه‌ساز آینده بهتر برای بنیاد حامیان است.

چه توصیه‌ای به دانشجویان دارید؟

دانشجویان صرفاً دانشگاه رفتن را ملاک قرار ندهند. در کنار تحصیل در رشته‌ای که علاقه دارند، مهارت‌ هم یاد بگیرند. حتی شده به عنوان کارورز به سازمانی بروند که دستمزد نمی‌دهد، بروند تا کار یاد بگیرند و فقط به کتاب و جزوه اکتفا نکنند. این سابقه کار سبب می‌شود در آینده شغل خوبی پیدا کنند. در کل، مهارت‌طلبی را خیلی توصیه می‌کنم.

برای خانم رشید‌علی‌پور آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خیرین نیک اندیش درخواست دارد با توجه به این ایام و لزوم حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، برای پرداخت مبالغ حمایتی خود به صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، می توانند با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.charityapp.ir/pay

 نسبت به حمایت از آینده سازان کشور و اعتلای علم و دانش، اقدام نمایند.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک اندیش، فـارغ از نـوع و مقـدار آن، الهـام بخـش آغـاز فصلـی جدیـد در آفرینـش آینـده روشـن بـرای جوانـان کشـور عزیزمـان خواهـد بـود.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید