زینب ترکی دانشجوی بورسیه دوره پنجم بنیاد حامیان

‎زینب ترکی دانشجوی افتخار آفرین بورسیه برتر دوره پنجم و ششم بنیاد حامیان دانشگاه تهران است که با تلاش فراوان موفق به کسب رتبه نخست در رشته خود شده است.

خبرنگار روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با این دانشجوی افتخارآفرین، از زندگی و موفقیت تحصیلی او و پذیرفته شدن بورسیه بنیاد پرسیده است. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

‎-لطفا خودتان را معرفی کنید

‎من زینب ترکی دانشجوی ترم پنجم رشته مهندسی تولید ژنتیک گیاهی هستم. تاکنون رتبه نخست در رشته خود را داشته‌ام و بورسیه دوره پنجم و ششم بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز هستم.

‎-چرا رشته مهندسی تولید ژنتیک گیاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

‎در ابتدا تصورم از این رشته فقط در حد ژنتیک بود اما بعد از ورود به دانشگاه تا ترم سوم تصمیم به تغییر رشته داشتم. با مشورت استادان و اطلاع از آینده شغلی و زمینه‌های علاقه‌مندی خودم به این رشته نیز علاقه‌مند شدم و تصمیم به ادامه آن گرفتم.

‎-نحوه آشنایی شما با بنیاد حامیان دانشگاه تهران چگونه بوده است؟

‎یکی از دانشجویان سال بالایی بنیاد را به من معرفی کرد و گفت که می‌توانم برای بورسیه برتر ثبت‌نام کنم و از این فرصت استفاده کنم تا موقعیت‌های بهتری نیز در اختیارم قرار بگیرد. بعلاوه اینکه این انگیزه که من نیز در آینده می‌توانم دانشجویانی را نیز بورسیه کنم از عوامل گرایش من به بنیاد بود.

‎-نقش بنیاد در موفقیت شما چه بوده است؟

‎جشنی که هر ساله برای دانشجویان گرفته می‌شود بسیار امیدوار کننده است و دانشجویان با شرکت در این جشن انرژی زیادی برای درس خواندن می‌گیرند.

‎البته با شرکت در این جشن‌ها متوجه شدم که دانشجویان زیادی در دانشگاه تهران تلاش می‌کنند و موفق می‌شوند و همچنین افرادی هم از این دانشجویان حمایت می‌کنند و این واقعا حس خوبی دارد.

‎-چقدر با فعالیت‌های بنیاد آشنا هستید؟

‎اطلاع دارم که بنیاد دانشجویان برتر را بورسیه می‌کند و زمینه‌های اشتغال دانشجویان را نیز فراهم می‌کند.

‎-نظر شما در مورد بورسیه دانشجویان برتر چیست؟

‎اینکه بنیاد دانشجویان برتر را شناسایی می‌کند و از تلاش آن‌ها قدردانی می‌کند بسیار ارزشمند است. این موضوع نشان می‌دهد که برایش مهم است که کدام دانشجو تلاش بیشتری کرده است.

‎-پیشنهادی در مورد بورسیه دانشجویان برتر دارید؟

‎پیشنهادی که دارم این است که علاوه بر بورسیه، مبلغی به صورت ماهانه برای خرید کتاب از انتشارات دانشگاه تهران تدارک دیده شود یا حتی برای خرید کتاب دانشجویان بورسیه تخفیف ویژه‌ای اعمال بشود، اساس کار دانشجو با کتاب است و این پیشنهاد می‌تواند در جهت ارتقا علمی دانشجویان و برخورداری آن‌ها از منابع بسیار گسترده و مفید انتشارات دانشگاه تهران و یا انتشارات دیگر گام مهمی باشد.

‎بنیاد حامیان دانشگاه تهران از زینب ترکی بابت وقتی که در اختیارمان قرار داده سپاس‌گزار است و برای ایشان آرزوی تندرستی توفیق روزافزون دارد.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید