زینب فرجود دانشجوی بورسیه برتر بنیاد حامیان

زینب فرجود چوکامی، دانشجوی افتخارآفرین یک‌دوره بورسیه بنیاد حامیان، با دو مرتبه رتبه نخست در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات مشغول به تحصیل بوده‌است. او هم‌اکنون در مقطع دکتری این رشته در حال تحصیل است.

فرجود در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان، از زندگی تحصیلی و موفقیت‌هایش در زمینه‌های گوناگون می‌گوید که مشروح این مصاحبه در پی می‌آید.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید.

من زینب فرجود، دانشجوی ترم دوم دکترای مدیریت صنعتی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هستم. کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت صنعتی پردیس فارابی دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی را در رشته ریاضیات و کاربردها در دانشکده ریاضی دانشگاه گیلان گذرانده‌ام.

  • چگونه مسیر موفقیت را در طول تحصیل در دانشگاه طی کردید؟

من از ابتدای تحصیلم و در دوره دبیرستان به درس علاقه داشته و همیشه جز نفرات برتر کلاس بودم. دوست داشتم درس بخوانم و مطالعه کنم و دائما مباحث جدیدی یاد بگیرم. کارشناسی را در ۴ سال با موفقیت طی کردم، سپس به تشویق یکی از دوستانم به رشته مدیریت علاقه‌مند شدم. خیلی رشته بازرگانی را دوست داشتم و هدفم بازرگانی بود ولی یادم هست که کنکور آن سال سوالات بازاریابی خیلی غافلگیرم کرد و به همین خاطر مدیریت صنعتی قبول شدم. در مقطع ارشد ۲ ترم از ۳ ترم و همچنین در کل رتبه اول شدم، همه این‌ها انگیزه شد برای مقطع دکتری که به لطف خدا و بعد از تلاش فراوان امسال محقق شد.

  • چگونه با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدید و چه هنگام بورسیه بنیاد را دریافت کردید؟

کاملا اتفاقی به لطف یکی از دوستانم با بنیاد آشنا شدم و در سال ۹۷ و ترم ۴ ارشد بورسیه شدم.

  • نوع و میزان حمایت‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه ذکر کنید.

مبلغی که پرداخت می‌شود کمک حال است ولی کافی نیست، خوب است که در کنار آن موارد دیگری هم باشد، مثلا سهمیه ثبت‌نام کلاس زبان در آموزشگاه‌های مختلف به دانشجویان داده شود. همچنین هر سال و در آستانه نمایشگاه کتاب بن‌های ویژه به دانشجوها تعلق بگیرد و در کل امتیازهای خاصی که به پیشرفت دانشجویان کمک کند. از لحاظ اشتغال هم کارهایی شده است ولی خوب است که از دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند هم حمایت شود تا در شهر محل سکونت خودشان شاغل شوند.

  • بنیاد حامیان دانشگاه تهران را در آینده چگونه می‌بینید؟

اگر بنیاد بتواند از دانشجویان نخبه‌ای که عضو هستند حمایت کند و شرکت‌های بیش‌تری را جهت جذب و حمایت به سمت خودش جلب کند مخصوصا در شهرستان‌ها، آینده خوبی در انتظار بنیاد است.

  • برای کلام آخر، آیا نکته‌ای هست که دوست داشته باشید به آن اشاره کنید؟

تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در بنیاد فعال هستند و زحمت می‌کشند، امیدوارم این قبیل کارها تداوم داشته باشد و خیلی بیش‌تر از قبل به دانشجوهای نخبه و علمی بها داده شود تا انگیزه برای فعالیت‌های علمی که در حال حاضر به‌نظر می‌رسد خیلی کمرنگ شده افزایش پیدا کند؛ این مهم باعث پیشرفت خود دانشجو و دانشگاه تهران خواهد شد.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ثبت مستندات خود در سامانه ثبت درخواست‌های دانشجویان بورسیه به آدرس https://utf.ut.ac.ir/darkhasthaye-man/ اقدام فرمایند.

  1.  کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود
  2.  رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی
  3.  کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیل
  4. رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر
  5. کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی
  6.  رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر
  7.  انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد
  8. راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرین

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید