فاطمه بابایی دانشجوی بورسیه دوره چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران

فاطمه بابایی دانشجوی افتخارآفرین دوره چهارم بورسیه رشته مهندسی کشاورزی و باغبانی است که موفق به اخذ رتبه نخست در رشته خود از بدو ورود به دانشگاه شده است.

خانم بابایی سه دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران را کسب کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران، نظر خود را در مورد بورسیه و موفقیت کسب شده شرح داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

-خودتان را معرفی کنید

من فاطمه بابایی دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی کشاورزی و باغبانی پردیس ابوریحان هستم که خوشبختانه از ابتدای ورود به دانشگاه رتبه نخست در رشته خودم را داشته‌ام و از همان ترم اول بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران شدم.

-نحوه‌ی آشنایی شما با بنیاد چگونه بوده است؟

بعد از ورود به دانشگاه و صحبت با اساتید، با فعالیت انجمن‌های مختلف آشنا شدم و همچنین بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز به من معرفی شد.

-چقدر با فعالیت‌های بنیاد آشنا هستید؟

با عضویت در شبکه‌های اجتماعی بنیاد حامیان دانشگاه تهران از اخبار حمایت‌های خیرین مطلع می‌شوم. از طرفی با توجه به اینکه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در دانشکده‌ها و پردیس‌های مختلف نمایندگانی دارد بنابراین تاحدودی هم از موقوفات و حمایت‌های خیرین در بازسازی و تجهیز ساختمان‌ها اطلاع دارم.

-تجربه «دانشجوی دانشگاه تهران بودن» برای شما چگونه بوده است؟

قطعا دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه‌های کشور است و حتی عنوان این دانشگاه برای دانشجویان مسئولیتی دارد که با مطالعه هر چه بیش‌تر بتوانند در رشته خود صاحب‌نظر باشند.

از طرفی به نظر من وظیفه دانشجوی دانشگاه تهران است تا در درجه اول برای دانشگاه خود و در نهایت برای کشور مفید باشد.

من به عنوان دانشجوی دانشگاه تهران این را وظیفه خودم می‌دانم که دنبال علم باشم تا از این آزمون سربلند بیرون بیایم و بتوانم انتظارات را برآورده کنم.

-اگر روزی خیر دانشگاه تهران باشید بورسیه دانشجویان را چگونه انجام خواهید داد؟

در ابتدا این را لازم می‌دانم که بگویم من خیلی علاقه‌مند هستم که خیر شوم. در درجه اول خیر دانشگاه تهران و در نهایت خیری باشم که به کشور خود خدمت می‌کند. بنابراین اگر روزی خیر دانشگاه تهران باشم در ابتدا توجه می‌کنم که نیازهای دانشجویان چیست و اولویت این نیازها را بررسی می‌کنم و به آن‌ها می‌پردازم.

در نهایت هم با توجه به توان مالی و نیازهای دانشجویان، هر تعداد دانشجویی که مقدور باشد را بورسیه تحصیلی می‌کنم. حتی دانشجویانی که نیازمند واقعی هستند را شناسایی می‌کنم و به رفع نیازهای آن‌ها مثل تأمین کتاب یا لوازم درس خواندن می‌پردازم.

در واقع بورسیه در قالب نقدی یا تأمین نیازهای دانشجویان می‌تواند انگیزه‌ای برای دانشجویان باشد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از فاطمه بابایی این دانشجوی کوشا از فرصتی که در اختیارمان قرار داد قدردانی می‌کند و امیدوار است تا با تلاش‌ خود بتوانند گامی بزرگ برای خدمت به ایران عزیزمان بردارند.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید