فاطمه محمد‌زاده:در آینده به بورسیه دانشجویان کمک می‌کنم

[cz_image id=”cz_110471″ image=”7731″][/cz_image]

 

فاطمه محمد‌زاده دانشجوی بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

دانشجویان، جوانان آینده‌ساز کشور عزیزمان هستند که با فراگیری و به کاربستن‌ علم می‌توانند در آینده نقش اصلی را در پیشرفت علم و دانش ایران اسلامی داشته‌باشند. در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین بزرگوار و نیک‌اندیش، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها‌ و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان برتر دانشگاه تهران فراهم می‌کند.
در این خصوص، روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای بهره‌مندی از آراء و نظرات دانشجویان، با دانشجویان برتر و بورسیه ادوار مختلف بنیاد مصاحبه‌ می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفتگوی خبرنگار بنیاد حامیان با فاطمه محمد‌زاده دانشجو بورسیه بنیاد حامیان است.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید.
    فاطمه محمد‌زاده دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه تهران هستم. من امسال نفر اول سهمیه استعداد ‌درخشان برای مقطع کارشناسی‌ارشد شدم و می‌خواهم در رشته روان‌‌شناسی تربیتی ادامه تحصیل دهم. در دوره کارشناسی به همراه دوستانم یک مقاله نوشتیم برای همایشی در دانشگاه تهران که پذیرفته‌شد.
  • چگونه با بنیاد حامیان آشنا شدید؟
    فکر کنم از ترم دوم از طریق فراخوان‌های بنیاد که در سایت‌ها و کانال‌های دانشگاهی منتشر شده‌بود، با بنیاد حامیان آشنا شدم و چون حائز شرایط بودم ثبت‌نام کرده و پذیرفته‌شدم.
  • چه پیشنهاداتی برای حمایت بهتر از دانشجویان دارید؟
    برای حمایت بهتر از دانشجویان خیلی خوب می‌شد که بنیاد مطابق شرایط هر دانشکده و رشته‌های مختلف بستر‌هایی را برای دانشجویان مستعد فراهم می‌کرد که بتوانند بعد از فار‌غ‌التحصیلی مشغول به کار شوند، در حد اینکه مثلاً با یک سازمان، ارگان و شرکت توافق‌نامه‌ای امضاء می‌شد و دانشجویان مستعد که در بورسیه ثبت‌نام می‌کنند یک معرفی‌نامه هم از طرف بنیاد دا‌شته‌‌باشند که این دانشجو قابلیت و توانایی یکسری کار‌ها دارد، البته بعد از اطمینان خاطری که بنیاد از دانشجو به دست می‌آورد.
    با توجه به تجربه‌ام خیلی خوب می‌شد که علاوه بر حمایت مادی، این حمایت هم از دانشجویان صورت بگیرد چون برایمان مفید است.
  • آیا تمایل دارید روزی خیر و حامی دانشگاه شوید؟
    بله، اگر توفیق این‌کار را داشته‌باشم و همچنین اگر در جایگاهی باشم که از نظر مالی بتوانم به بورسیه دانشجویان کمک کنم، حتماً حامی دانشگاه می‌شوم.
  • به عنوان سوال آخر، توصیه شما به نو‌دانشجویان چیست؟
    دانشجویان درس‌ها را عمیق یاد بگیرند و خوب بخوانند که بعد از 4 سال دوره کارشناسی بتوانند با افتخار اعلام کنند که من کارشناس فلان رشته هستم و اگر کسی در رابطه با محتوای دروسی که آن‌ها مطالعه کردند سوالی بپرسد، بتوانند به عنوان نماینده بهترین دانشگاه کشور، درست‌ترین راهنمایی را داشته باشند. ما دانشجویان هرکدام به عنوان سفیران دانشگاه تهران‌ موظفیم که وجه علمی و برتر کشور را حفظ کنیم نه اینکه آرمان و فکر دیگران را با راهنمایی‌های غلط و اشتباه از روی عمد خراب کنیم.
    توصیه دیگر من این است که دانشجویان حتماً در کنار دروسی که مطالعه می‌کنند به دنبال مهارت افزایی هم بروند؛ مهارت‌هایی که به آن علاقه دارند و احساس می‌کنند که در این کار رشته‌ای که تحصیل می‌کنند، لازم و ضروری است و برایشان کارآمد است.
    غیر از موارد فوق، دانشجویان حتماً حضور فعالی در تشکل‌های دانشجویی داشته‌باشند، در همایش‌هایی که از طرف دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند و از دوران دانشجویی خود بهترین استفاده را کنند.

از خانم محمد‌زاده کمال تشکر و قدردانی را داریم و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

بنیاد حامیان در راستای‌ بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق توانگران برای ارتقاء و پیشرفت زیر‌ساخت‌های دانشگاه و حمایت از دانشجویان برتر و نیازمند، از شما حامی گرانقدر و ارجمند درخواست دارد با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران به نشانی https://utf.charityapp.ir/pay نسبت به حمایت از سرآمدان علم و دانش کشور اقدام کنید.
کار نیک است که جاودانـه می‌ماند، هر حمایتی از شما خیرین نیک‌اندیش و نیک‌نهاد نوید‌بخش فردایـی روشن برای آینده‌سازان ایـران‌اسلامی است.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید