محمد عزیزملایری دانشجوی افتخارآفرین بورسیه دوره چهارم بنیاد حامیان: بنیاد حامیان دانشگاه تهران فعالیت‌های گسترده‌تری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارد

محمد عزیزملایری دانشجوی بورسیه دوره چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران است که با تلاش‌های خود موفق شده است که در آزمون کارشناسی ارشد رتبه ۴ کشور را کسب کند و اکنون در رشته هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل است. این دانشجوی با استعداد و تلاش‌گر، مقطع کارشناسی خود را با موفقیت در دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان رسانده است.

خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران در گفت‌وگویی که با محمد عزیزملایری داشت نظر او را درخصوص تاثیر بورسیه بر زندگی و موفقیت‌های تحصیلی او جویا شد که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

· خودتان را معرفی کنید

من محمد عزیزملایری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف هستم که البته در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران تحصیل کرده‌ام. در دوران کارشناسی نیز طی دو سال گذشته بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران بوده‌ام.

· نحوه آشنایی شما با بنیاد چگونه بوده است؟

در دوران کارشناسی اطلاعیه‌ ثبت‌نام بورسیه بنیاد را دیدم و از این طریق با بنیاد آشنا شدم و در بورسیه ثبت‌نام کردم.

· چقدر با فعالیت‌های بنیاد آشنایی دارید؟

من به سایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران سر میزنم و فراخوان‎‌های جذب نیرو و سایر اخبار آن را دنبال می‎‌کنم البته به دلیل اینکه بورسیه بودم بیش‌تر فقط در این زمینه از فعالیت‎‌ها آشنا هستم.

· با توجه به اینکه الان دانشجوی دانشگاه دیگری هستید عملکرد بنیاد حامیان دانشگاه تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعا بنیاد حامیان دانشگاه تهران فعالیت‌های گسترده‌تری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارد. به طوری که مثلا دانشگاه شریف فقط در حوزه بورسیه دانشجویان فراخوان می‌دهد ولی بنیاد حامیان دانشگاه تهران فراخوان‌های همکاری و فراهم آوردن زمینه اشتغال نیز دارد.

· چه پیشنهادی در راستای حمایت از دانشجویان دارید؟

همانطور که مشخص است قطعا حمایت مالی به تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد. به نظر من اگر این مبلغ صرف حمایت از دانشجویان برای اشتغال شود بسیار مؤثرتر است.

· پیشنهاد شما برای حمایت از دانشجویان در زمینه اشتغال از طرف بنیاد چیست؟

به نظرم اگر افرادی باشند تا رزومه دانشجویان را جمع‌آوری کنند و با شرکت‌های موفق و مرتبط با تخصص دانشجویان مذاکره کنند و مبلغ بورسیه صرف حق‌‌الزحمه این افراد به دلیل پیگیری‌هایشان بشود بهتر است. از طرفی هم دانشجویان می‌توانند شغلی پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

· به نظر شما بورسیه چقدر در موفقیت دانشجویان مؤثر است و نظرتان راجع به حامی دانشگاه تهران بودن چیست؟

قطعا با نیت خیر و گسترش فرهنگ نیکوکاری،حمایت از دانشجویان اثرگذار است. اگر این حمایت، از پایان‌نامه های دانشجویان باشد و حتی پروژه هایی برای دانشجویان تعریف شود که بتوانند علاوه بر فعالیت، برای کسب تجربه در آن پروژه ها درآمدی هم داشته باشند بسیار بهتر هم می‌شود.

· به‌عنوان سخن پایانی اگر نکته‌ای مدنظر است بفرمایید.

بیشتر پیشنهاداتم برای پیدا کردن مسیر بهتر حمایت از دانشجویان است. از طرفی پیشنهاد می کنم روند پذیرش بورسیه، ملاک های آن و حتی علت عدم پذیرش دانشجویان را بعد از بورسیه اعلام کنید تا شاید انگیزه‌ای باشد برای کسانی ‌که پذیرفته نشده‌اند تا در مراحل بعدی کاستی‌های خود را جبران کنند و به کسب بورسیه در دوره بعد امیدوار باشند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از محمد عزیزملایری به دلیل وقتی که در اختیارمان گذاشت کمال تشکر را دارد و برای ایشان موفقیت روزافزون خواستار است.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید