مرحومه عادله فردوس

زنده‌یاد بانو عادله كاظمی

تولد: 1312   درگذشت: _

شغل: مدرس دانشگاه 

مورد اهدا: وقف یک دستگاه آپارتمان به مساحت 145/70 مترمربع واقع در بخش ۱۰ تهران همراه با طلا و جواهرات و وجوه ارزی و ريالی و … را تحت شرايط مندرج در صلح‌نامه برای كمک به پيشبرد اهداف علمی آموزشی دانشگاه تهران

عادله كاظمی متولد ۱۳۱۲ در مشهد، همزمان با دكتر فردوس به تحصيل پرداخت. وی تز دكترای خود را در زمينه فدائيان اسلام در ايران نوشت. با اين كه دانشگاه اينديانا، دانش‌آموخته‌های خود را استخدام نمی‌كرد، اما به دليل رجحان دانش دكتر فردوس، به استخدام دانشگاه اينديانای جنوب شرقی در آمد و همسر وی دكتر عادله كاظمی نيز به تدريس در دانشگاه لوی ويل پرداخت. اين انسان فهيم و فرهيخته و همسر گرانقدرشان خانم دكتر عادله كاظمی، به موجب صلح‌نامه شماره ۶۷۹۷۱ مورخ ۲۵ / ۵/ ۱۳۹۲ تنظيمی در دفترخانه ۹۶ تهران، منافع يک دستگاه آپارتمان به مساحت 145/70 مترمربع به پلاک ثبتی ۴۲۴۴۰ فرعی از ۲۳۹۵ اصلی واقع در بخش ۱۰ تهران را كه متعلق به همسر محترمه‌شان بوده است، همراه با طلا و جواهرات و وجوه ارزی و ريالی و … را تحت شرايط مندرج در صلح‌نامه برای كمک به پيشبرد اهداف علمی آموزشی دانشگاه و اعطای بورس به دانشجويان رشته‌های مورد نظر، به دانشگاه تهران صلح نموده است تا در راستای نيات خيرخواهانه ايشان صرف گردد. نيات خيرخواهانه و خداپسندانه آقای دكتر سيد امیرحسين فردوس و خانم دكتر عادله كاظمی، كه با عشق و ايمان به حمايت از دانشجويان دوره دكتری در پاره‌ای از رشته‌های علوم وضع گرديده است، مستدام باد. در راستای موارد اهدا شده‌ی مرحوم دکتر امیرحسین فردوس و همسر ایشان مرحومه دکتر عادله فردوس (کاظمی)، اقداماتی به شرح ذیل انجام شده است:

۱- در خصوص یک دستگاه آپارتمان واقع در تهران، اثاثیه و لوازم موجود در آن لیست‌برداری و آپارتمان نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی و فرم آگهی مزایده جهت تبدیل باحسن آن تکمیل شد تا پس از تأیید نسبت به انتشار آن اقدام گردد. ۲- در مورد یک دستگاه آپارتمان واقع در جزیره کیش، تحویل و تحول اثاثیه و لوازم منزل موجود در آن در دست اقدام است، بعد از این مرحله نسبت به ارزیابی به وسیله کارشناس رسمی داگستری اقدام و از طریق انتشار آگهی مزایده جهت تبدیل باحسن آن نیز اقدام خواهد شد. ۳- در خصوص باز نمودن صندوق امانات آن مرحومان نزد بانک ملی مکاتبات و اقدامات لازم از طریق اداره کل امور مالیاتی غرب تهران و بانک ملی به عمل آمده و همچنین نمایندگان محترم از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اداره کل امور مالی، اداره کل حراست، اداره کل حقوقی و سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران معرفی، تا ضمن هماهنگی‌های لازم جهت گشودن صندوق امانات مربوط اقدام، و پس از فروش محتویات آن نسبت به اجرای نیات خداپسندانه مصالحین اقدام خواهد شد. ۴- لازم به ذکر است این زوج خیر در سال 1392 مبلغ 250 میلیون تومان به منظور اهداء جایزه فردوس به دانشجویان نخبه، و خانم دکتر فردوس نیز قبل از فوت مبلغ 400 میلیون تومان برای ساخت خوابگاه دخترانه به دانشگاه تهران اهداء نمودند. همچنین مطابق صلح‌نامه تنظیمی، مقرر است پس از فروش آپارتمان‌های مورد اشاره و اثاثیه و لوازم منزل به علاوه وجوه صندوق اعانات، این مبالغ به حساب تعیین شده در بانک واریز گردد تا از محل این حساب نسبت به راه‌اندازی بورس دکتر فردوس اقدام شود.

نیت خیر و کمک این خیّر نیک‌اندیش چراغی را در دانشگاه تهران روشن کرد که هم‌اکنون بیش از 1500 نفر از دوست‌داران و اعضای خانواده دانشگاه (اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه) به جمع خیرین و واقفین دانشگاه پیوسته اند.
و این راه ادامه دارد حتی با اهدای 10 هزار تومان

برای حمایت از دانشگاه تهران کلیک کنید.