مرحوم غلامعلی محمدی

حاج غلامعلی محمدی

تولد: 1307   درگذشت: 1395

مورد اهدا: وقف مالکیت 63 باب مغازه در منطقه بازار تهران، اهدای ماهانه 2 میلیون و 800 هزار تومان به حساب اندوخته همیاری بنیاد

آقای غلامعلی محمدی فرزند مرحوم جواد، در سال 1307 در تهران متولد شد. از دوران نوجوانی در معیت پدرش کار بنایی را آغاز کرد. بعد از فراگیری علوم و فنون این کار، به طور مستقل وارد بازار کار شد. خانواده ایشان به خصوص پدربزرگش به نام استاد عباس محمدی در عهد خود به عنوان محقق و کارشناس آب و خاک شهرت داشت و یکی از استادان این علم بود و در زمان قاجاریه به خصوص در زمان صدارت میرزا آغاسی، که حفر قنوات و استخراج آب­‌های زیرزمینی برای توسعه کشاورزی مورد توجه بود، خدمات ارزنده‌­ای را برای کشاورزان بلوکات غار و پیشاپویه انجام داد. وی ضمن کشف آب‌­های زیرزمینی و استخراج آن‌ها برای توسعه کشاورزی منطقه، اقدام به ساخت آب‌انبار و حمام نیز کرد. واقف به تأسی از اسلاف خیراندیش خود، ملکی واقع در کوچه دولت را همراه با چند باب مغازه در مکان مذکور، به منظور ارتقای سطح دانش بشری، اعتلای علمی کشور و کمک به دانشجویان مستعد و بی­‌بضاعت وقف کرد.

نیت خیر و کمک این خیّر نیک‌اندیش چراغی را در دانشگاه تهران روشن کرد که هم‌اکنون بیش از 1500 نفر از دوست‌داران و اعضای خانواده دانشگاه (اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه) به جمع خیرین و واقفین دانشگاه پیوسته اند.

و این راه ادامه دارد حتی با اهدای 10 هزار تومان

برای حمایت از دانشگاه تهران کلیک کنید.