مریم پارس‌تبار: از هر دست بدی از همان دست پس می‌گیری

مریم پارس‌تبار، همیار کارمند صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و از خیرین حساب اندوخته نیکوکاری دانشگاه، کارمند اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران است. ایشان از خیّرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران هستند که به جمع حامیان گرامی دانشگاه پیوسته‌اند و ماهانه به دانشگاه کمک می‌کنند. پارس‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از نقش بنیاد در پیشرفت خود و تاثیر کار خیر می‌گوید. مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

مریم پارس‌تبار هستم و ۱۲ سال است که در دانشگاه تهران کار می‌کنم.

چگونه با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدید؟

چندین سال پیش که فارغ‌التحصیل شدم، از دانشجویان تحت حمایت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد بودم. در دوران دانشجویی وقتی تقاضای انتقالی به تهران را دادم و در گفت‌وگویی با دکتر مصلی‌نژاد درخواستم را مطرح کردم و گفتم چون شهرستانی هستم و بعد مسافت من را اذیت می‌کند و از طرفی در تهران کار می‌کنم و با توجه به اینکه معدلم بالا بود، ایشان گفتند: «می‌توانی از خدمات بنیاد استقاده کنی، منتهی باید معدلت را بالا نگه داری». اینگونه شد که بنیاد شهریه من را پرداخت کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی و استخدام در دانشگاه تهران، دوست داشتم دین خودم را نسبت به دانشگاه ادا کنم و به‌واسطه یکی از همکارانم، درخواست دادم که مبلغی ماهیانه از فیش حقوقی کسر شود و به این صورت همیاری‌ام به صورت مستمر شد.

آیا مایل هستید سایر همکاران خود را به انجام کار خیری در دانشگاه دعوت کنید؟

بله، در جلسات اداری هم این مورد را به همکاران یادآور می‌شوم، هرچند اکثر کارمندان اداره کل منابع انسانی، به نوعی به دانشگاه کمک می‌کنند.

به‌نظر شما کار خیر چه درس اخلاقی برای دیگران می‌تواند داشته باشد؟

دو ضرب‌المثل «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز» و «شما از هر دستی بدی از همان دست پس می‌گیری»، بیانگر بهترین درس‌های اخلاقی هستند که ما می‌توانیم از کار خیر داشته باشیم، چون امروز شما به یکی کمک می‌کنید و فردا هم دیگری به شما یاری می‌رساند؛ همان چیزی که خودم در زندگی بارها و بارها تجربه کرده‌ام.

آینده بنیاد حامیان را چگونه می‌بینید؟

بنیاد با کمک به دانشجویان، در آینده عضوی به خودش اضافه می‌کند. هرکدام از دانشجویانی که کمک دریافت می‌کنند، یک روزی برای بنیاد جبران می‌کنند. آینده بنیاد روشن است و خیرین پایه‌گذار بنیاد، جزء افراد نیک روزگار هستند. امیدوارم ما هم بتوانیم مثل آنها باشیم.

برای پیشرفت دانشگاه تهران در سطوح مختلف، چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

دانشگاه سعی کند از بدنه کارشناسی حرفه‌ای بیش‌تر استفاده کند و شایسته‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار دهد. این کار هم برای فرد و هم برای خود دانشگاه مفید است و بیش‌ترین بازدهی را دارد.

توصیه شما به دانشجویان دانشگاه چیست؟

اگر از حمایت‌های دانشگاه استفاده می‌کنند، روزی که فارغ‌التحصیل شدند، این کمک‌ها را فراموش نکنند. این کمک‌ها با نیت خالص از سوی خیرین، کارمندان و اساتید به آنها می‌شود.

آیا نکته‌ای است که دوست داشته باشید به آن اشاره کنید؟

تشکر می‌کنم از بنیاد حامیان دانشگاه تهران و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد و سایر خیرین نیک‌اندیش که نمی‌گذارند مشکلات مالی، مانعی برای ادامه تحصیل علاقمندان باشد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای خانم پارس‌تبار آرزوی موفقیت و کامروایی روزافزون داشته و از اینکه وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قرار دادند، کمال سپاس‌گزاری را دارد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خیرین نیک اندیش درخواست دارد با توجه به این ایام و لزوم حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، برای پرداخت مبالغ حمایتی خود به صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و اعتلای علم و دانش، اقدام نمایند.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش، فـارغ از نـوع و مقـدار آن، الهـام‌بخـش آغـاز فصلـی جدیـد در آفرینـش آینـده روشـن بـرای جوانـان کشـور عزیزمـان خواهـد بـود.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید