گفتگو با فاطمه زکی همیار کارمند بنیاد حامیان دانشگاه تهران

خانم فاطمه زکی از همیاران بنیاد حامیان دانشگاه تهران هستند که از سال 1396 در غالب نذر وقت با بنیاد همکاری دارند. او کارمند بازنشستة بخش مددکاری دانشگاه تهران هستند و بعد از بازنشستگی بیش از 20سال است که به صورت افتخاری در بخش مددکاری دانشگاه همکاری می‌کنند.

زکی در مصاحبه‌ای با بنیادحامیان دانشگاه تهران از نحوه اغاز همکاری با بنیاد و پیشنهادی برای بورسیه گفت.

مشروح مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید و از فعالیت‌هایتان در طی این سالها برایمان بگویید.

فاطمه زکی هستم، مددکار اجتماعی دانشگاه تهران. از زمان کودکی روحیه کمک کردن و مددکاری در من وجود داشت و از همان ابتدا وقتی مشکلی می‌دیدم دوست داشتم به رفع آن کمک کنم و برای این قبیل کارها داوطلب می‌شدم. کار مددکاری را از فعالیت در بخش مددکاری مهدکودک‌های دانشگاه شروع کردم و بعد از آن در امور دانشجویان و مرکز مشاوره دانشگاه مشغول به کار شدم. حوزه کاری من مددکاری کارمندی بود. بعد از بازنشستگی تصمیم گرفتم که به عنوان خادم امام رضا همکاری افتخاری با دانشگاه داشته باشم. از پردیس علوم شروع کردم و دو روز در هفته فعالیت می‌کردم و اکنون از نتیجه گرفتن فعالیت‌هایم در پردیس علوم احساس خوبی دارم. در دفتر مشاوره پردیس فارابی قم هم خادم افتخاری حضرت معصومه بودم.

از آغاز همکاری‌تان با بنیاد حامیان دانشگاه تهران و ارتباط قوی که با این نهاد دارید برای ما بگویید.

از بدو تأسیس بنیاد در جریان بودم و همکاری می‌کردم و اولین گروه بانوان خیر را در بنیاد تشکیل دادیم. در حال حاضر نیز با بنیاد در ارتباطم و با آن همکاری می‌کنم. علاوه بر آن، با دانشجویان هم در ارتباطم تا با بنیاد همکاری کنند.

چرا دانشگاه را برای مددکاری و کار خیر انتخاب کردید؟

خدا ما را به این دنیا فرستاده و مأموریت داریم که برای او کار کنیم. ما بهترین نیرو را در دانشگاه داریم. در دانشگاه می‌توانیم انسان‌ساز باشیم و من در کنار کار برای کارمندان، برای دانشجوها نیز وقت می‌گذارم، چون اعتقاد دارم دانشگاه انسان‌ساز است و در حد توان خود به دانشجویان نشان می‌دهم چطور از موقعیت‌ها استفاده کنند.

پیشنهادتان در مورد دانشجوهای بورسیه چیست؟

باید با دانشجویان بورسیه در ارتباط باشیم و به آ نها آموزش بدهیم تا خودشان به نسل بعدی کمک کنند. کاری که در حال حاضر من انجام می‌دهم این است که با دانشجویان بورسیه در ارتباطم و تجربیات خود را به آنها انتقال می‌دهم. من پیشنهاد می‌کنم که در بنیاد یک واحد مددکاری دایر شود تا با دانشجوها در ارتباط باشند و پیگیر کار آنها باشند.

در پایان اگر صحبتی یا پیشنهادی دارید بفرمایید.

از تمام همکاران و مسئولین بنیاد، که با شور و هیجان کار می‌کنند، تشکر می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که در این سالها در خدمت دانشجویان بودم و هستم.

برای اطلاع از آخرین اخبار، در حوزه‌های مختلف خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران به کانال تلگرامی بنیاد به نشانی https://t.me/hamiyanUT و به صفحه اینستاگرام به آدرس @Hamiyanut بپیوندید.

منتشر‌شده در ویژه‌نامه خبری بنیادحامیان دانشگاه‌ تهران- شماره پنجم- بهار 1396

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید