انتخاب خیر دانشگاه تهران به‌عنوان عضوشاخص کامستک

دکتر سیامک یاسمی خیر و حامی دانشگاه تهران و عضو‌ هیئت علمی پردیس علوم، عضو برجسته کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در سال ۲۰۲۱  شد.

دکتر سیامک یاسمی خیر گرانقدر دانشگاه تهران و استاد دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس علوم، به عضویت دائم کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) نائل آمد.

دکتر یاسمی در سال‌های گذشته برای بازسازی و تجهیز آمفی‌تئاتر دانشكده ریاضی پردیس‌علوم دانشگاه تهران مبلغ ۳۰ میلیون تومان از محل جایزه دریافتی خود از بیست و دومین جشنواره خوارزمی اهداء کرده‌بود.

استاد سیامک یاسمی، که پیش از این به موفق به کسب افتخاراتی چون دریافت عنوان اولین ریاضیدان ایرانی و عضو دائمی فرهنگستان علوم جهان (The World Academy of Science) شده‌بود، در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز قرار دارد و در سال 2019 نشان نخل آکادمیک فرانسه را دریافت کرد.

شایان ذکر‌است که کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی که مرکز آن در اسلام‌آباد است، در سومين اجلاس سران كنفرانس اسلامي در سال 1981تأسيس شد. از فعالیت‌ها و تسهیلات این کمیته می‌توان به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و كمك مالي به برگزاري كارگاه‌ها در كشورهاي عضو، ارائه جوائز مختلف به دانشمندان كشورهاي عضو، ارائه كمك مالي براي اجراي پروژه‌هاي علمي و تأسيس شبكه‌هاي مختلف علمي در كشورهاي عضو، و كمك به جشنواره خوارزمي در قالب جوایز نقدي و صدور گواهينامه براي برگزيدگان، اشاره کرد.   

بنیاد حامیان دانشگاه تهران کسب این موفقیت را به دکتر سیامک یاسمی و خانواده بزرگ دانشگاه تهران و خیرین، واقفین و دوستداران دانشگاه تهران تبریک می‌گوید.

با پیوستن به ‌کانال و صفحات مجازی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی به شناسه hamiyanut@ از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه‌های خیرین، بورسیه، رویداد‌هاو فرخوان‌های بنیاد حامیان، مطلع شوید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید