اهداء 3000 جلد کتاب استاد طهمورث ساجدی‌صبا به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

در اقدامی خیرخواهانه، مجموعه 3000 جلدی کتب استاد طهمورث ساجدی‌صبا به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهداء شد.

دکتر طهمورث ساجدی‌صبا متولد 5 فروردین 1330 در بندرانزلی است. او تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه پل‌والری مون‌پلیه فرانسه دنبال کرد و در سال 1366موفق به اخذ درجه دکتری در رشته ادبیات تطبیقی شد. وی از اعضای مؤسس و نایب‌رئیس انجمن ایران‌شناسی، پژوهشگر و بنیان‌گذار ادبیات تطبیقی در دانشگاه تهران بود. استاد ساجدی‌صبا در 29 اسفند 1397 چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
این استاد فقید و وارسته دانشگاه تهران در زمان حیات خود آثار گوناگونی به رشته تحریر درآورد که شامل کتاب و مقالاتی در زمینه‌های مطالعات ایرانشناسی، تاریخ، فرهنگ، نقد کتاب و ادبیات تطبیقی است. اکنون یک مجموعه 3000 جلدی کتب استاد طهمورث ساجدی‌صبا در زمینه‌های مذکور با مساعدت آقای شمیسا خواهر‌زاده ایشان به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران شده‌است. ‌این آثار در تالار ایران‌شناسی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران نگهداری می‌شود.
روحشان شاد و قرین رحمت و امیدواریم راه ایشان پر‌رهرو باشد.
هر حمایتی از طرف شما خیر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد؛ چه کوچک و چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید فردا به غرور و سرور خواهید دروید.
شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.charityapp.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید