اهدای 100 میلیون تومان به صندوق نیکوکاری توسط خانم دکتر پریچهر احمدیان طهرانی

به گزارش بنیاد حامیان دانشگاه تهران، خانم دکتر پریچهر احمدیان طهرانی استاد بازنشسته پردیس کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه مبلغ یک‌صد میلیون تومان به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران به‌عنوان کمک به ایجاد «جایزه تحصیلی خانم دکتر پریچهر احمدیان و آقای دکتر محمدجواد مراد اسحاقی» اهدا کرد.
دکتر پریچهر احمدیان طهرانی از چهر­ه‌های برجسته علمی کشور و دارای درجه دکتری در رشته سیتولوژی (سلول­شناسی) و سابقه طولانی استادی در دانشگاه تهران است که چندی است بازنشسته شده است. او اولین بانویی بود که در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران به مقام استادی ارتقاء یافت. دکتر احمدیان برای تحصیل به همراه همسر خود به آمریکا مهاجرت کرد و فوق لیسانس خود را دریافت کرد اما به‌دلیل بیماری از تحصیل بازماند در حالی که یک کودک خردسال نیز داشت. پس از مدتی که سلامتی خود را بازیافت توانست برای ادامه تحصیل به فرانسه برود و در سال 1348 دکترای سیتولوژی خود را اخذ کند. او همسر خود را در سال 1365 درحالی‌که دو فرزند محصل داشت از دست داد و پس از آن برای تامین معیشت و خرج تحصیلات فرزندانش در کشور آمریکا به تدریس در شهرهای شمالی و جنوبی همت گزید. او در دانشگاه‌های زابل، دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج به تدریس پرداخت.

دکتر پریچهر احمدیان طهرانی با اهدای مبلغ یکصد میلیون تومان به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران به‌عنوان کمک به ایجاد «جایزه تحصیلی خانم دکتر پریچهر احمدیان و آقای دکتر محمدجواد مراد اسحاقی» و اختصاص دو سوم منافع حاصل از کمک به این جایزه برای اعطا به دانشجویان برتر گروه زراعت و اصلاح نباتات و گروه گیاه‌پزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، کمک شایانی در راستای ارتقای سطح پژوهش در این رشته‌ها کرده است. شایان ذکر است که اصل كمک ايشان در صندوق نيكوكاری سرمايه‌گذاری شده و هر سال از محل منافع آن به دانشجويان مطابق نيت خيّر محترم و تفاهم‌نامه امضا شده بورسيه پرداخت می‌شود.

این بانوی خیر نیک‌اندیش دو کتاب با عنوان­‌های سیتوژنتیک و همسانه‌سازی ژن‌ها ترجمه کرده و به چاپ رسانده و بیش از صدها مقاله در رشته‌ خود در کنگره‌های داخلی و خارجی ارائه کرده است. او در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده است که با اینکه پدرش مخالف تحصیل او بوده و حتی یک سال از فرستادن او به تحصیل بیش از دوره ابتدایی امتناع کرده با این حال بسیار خرسند است که توانسته تحصیل خود را ادامه دهد و زکات علم خویش را به دانشجویان این کشور باز پس دهد.

هر حمایتی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد؛ چه کوچک و چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید فردا به غرور و سرور خواهید دروید. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.charityapp.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید