بازدید رییس دانشگاه تهران از خوابگاه در حال ساخت و خیّرساز جمالزاده

به نقل از اداره امور ‌خوابگاه‌های دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران عصر روز شنبه هشتم خرداد ماه و هم‌زمان با سالروز تاسیس دانشگاه تهران از نزدیک بر روند ساخت و پیشرفت فعالیت‌های عمرانی این خوابگاه نظارت میدانی داشت. او در این بازدید بر رعایت استانداردها در ساختمان‌ها و کیفیتِ انجام کار تأکید کرد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی همچنین از سالن بدنسازی کوی که به تازگی رنگ‌آمیزی شده و برخی از تجهیزات آن نوسازی شده است، بازدید کرد و با دانشجویان در خصوص مسائل خوابگاهی گفت‌وگو کرد.

شایان ذکر است که با مشارکت بنیاد جمالزاده و به همت دانشگاه تهران، عملیات اجرایی یکی از طرح‌های در دست احداث در ۳ طبقه و با ظرفیت ۳۰۰ نفر در ضلع غربی کوی دانشگاه پس از وقفه‌ای سه ساله از تیرماه ۱۳۹۹ از سر گرفته شد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این خوابگاه در تیرماه ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

پروژه دیگر برای اسکان دانشجویان استعداد درخشان در سه طبقه و با ظرفیت ۱۷۰ نفر در حال ساخت است که این طرح نیز با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال تکمیل نهایی بوده و در تیرماه ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

سید محمدعلی موسوی جمالزاده اصفهانی در دی‌ماه ۱۲۷۰ در اصفهان زاده شد. این نویسنده و مترجم شهیر ایرانی، پیشتاز قصه‌نویسی معاصر و پدر داستان کوتاه در زبان فارسی است. او در ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۵۵ مقاوله نامه‌ای تنظیم کرد و در آن حق انتشار آثار خود را به دانشگاه تهران واگذار کرد. بر اساس ماده ۵ مقاوله نامه مقرر شد که هیات‌امنای جمالزاده تشکیل شود. این هیات‌امنا مرکب از سه نفر بود که یک نفر را جمالزاده، یک نفر را دانشگاه تهران، و نفر سوم را آن دو نفر دیگر انتخاب کرده بودند و به امور مربوطه رسیدگی می‌نمودند. علاوه بر آثار ارزشمند ادبی، از جمله هدایای این ادیب ایرانی به دانشگاه تهران می‌توان به حدود سه هزار جلد کتاب کوچک و بزرگ به زبان‌های فارسی، فرانسه، آلمانی و همچنین کلیه سهام ایشان در دو شرکت سیمان تهران و شمال با کلیه سودهای متعلقه را نام برد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac. ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

 
[cz_gallery layout=”cz_grid_carousel” id=”cz_94755″ images=”5285,5286,5287″]
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید