بازدید گروه توسعه بن‌دا از آزمایشگاه‌های دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه

جمعی از اعضای محترم گروه توسعه بن‌دا، از تعدادی از آزمایشگاه‌های دانشکده زیست‌شناسی این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، جمعی از همکاران گروه توسعه بن‌دا، خیّر نیک‌اندیش بورسیه دانشگاه، روز دوشنبه پانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ با هدف برآورد نیازهای این دانشکده و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری و حمایت مالی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی، از تعدادی از آزمایشگاه‌های دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران بازدید کردند.

گروه توسعه بن‌دا در این بازدید از بخش‌های میکروبیولوژی، فناوری‌های زیستی، آزمایشگاه باکتری‌شناسی پزشکی، واحد میکروبیولوژی مولکولی، واحد بیوسیستماتیک و تاکسونومی و نیز آزمایشگاه بیوتکنولوژی پروتئین دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران بازدید کرد.

تاکنون حدود ۴۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در رشته‌های بیوتکنولوژی، مهندسی شیمی، پلیمر، مهندسی بافت، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، و تکوین و مکانیک، در آزمایشگاه زیست‌فناوری پزشکی پیشرفته دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده‌اند که حدود ۴۰ مقاله ISI از دستاوردهای ایشان به چاپ رسیده است.

این آزمایشگاه که در حوزه‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، دستکاری‌های ژنتیکی و اپیژنتیکی سلول‌های یوکاریوتی، مسیرهای انتقال پیام مولکولی در سلول‌های یوکاریوتی و مهندسی زیستی سلول‌های بنیادی فعالیت دارد، در حال حاضر دارای تجهیزاتی از جمله کشت سلول و بافت، ارزیابی‌های زیست‌مواد و مهندسی بافت، آنالیزهای مولکولی، و دستکاری‌های ژنتیکی و اپیژنتیکی یوکاریوتی است.

گروه توسعه بن دا با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و ایجاد یک تغییر مثبت در زمینه‌هایی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل ریلی، نیروگاه، انرژی‌های نو، پروژه‌های توسعه‌ای ساختمانی، بیوتکنولوژی، کشاورزی و آب تأسیس شده است.

شایان ذکر است این گروه از خیّرین گرامی دانشگاه تهران است که پیش از این نیز در راستای تحقق اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه تهران و به‌منظور اعتلای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه دانش، در ۲ سال پیاپی اخیر تحصیلی در طرح بورسیه کامل دانشجویان، جمعا ۱۶ دانشجوی دانشگاه تهران را بورسیه کرده است.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش، فارغ از نوع و مقدار آن، بی‌شک دریچه‌ای‌ است به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

[vc_gallery interval=”3″ images=”3085,3087,3088,3089″]
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید