برگزاری مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز باحمایت بنیاد علمی آموزشی قلمچی

بیست و یکمین مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز با حضور دکتر محمود نیلی احمد آبادی، مهندس کاظم قلم‌چی، دکتر سعید یزدانی و مهندس گودرزی، به دلیل شیوع ویروس کرونا با اعمال محدودیت حضوری و به صورت همزمان حضوری و پخش زنده در تالار شهید دهشور پردیس علوم برگزار شد.  به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تنها تعداد محدودی منتخب بر اساس قرعه کشی دعوت شدند. 

هم چنین این مراسم به طور همزمان نیز از طریق وب‌سایت مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران پخش شد. لازم به ذکر است که هدف از برگزاری این مراسم، ایجاد انگیزه بیشتر و تشویق فرزندان خانواده بزرگ دانشگاه تهران و همچنین تقدیر از حمایت‌ها و زحمات والدین آن‌ها است.

 در این مراسم مطابق سنوات گذشته از دانش‌آموزان منتخب پایه‌های ششم ابتدایی، نهم و سوم دبیرستان و همچنین پذیرفته‌شدگان و دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی و مدال‌آوران و مقام‌آوران المپیادهای علمی و ورزشی تقدیر شد. گفتنی است در مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز، از 417 دانش‌آموز و دانشجوی ممتاز منتخب تقدیر شد که در مقایسه با سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

در سال تحصیلی 97-1396 تعداد 303 منتخب معرفی شدند که در سال تحصیلی 98-1397 این مقدار به 417 نفر رسیده است. این مراسم با حمایت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با اهدای مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان برگزار شد. 

لازم به ذکر است که بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به همت مهندس کاظم قلم‌چی در سال 1370 تأسیس شد که نقش زیادی در ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و دانشجویان داشته است. مهندس کاظم قلم‌چی از خیرین نیک اندیش دانشگاه تهران است که پیش از این نیز تعداد زیادی از دانشجویان برتر دانشگاه تهران را بورسیه کرد.  ایشان در راستای ارتقای علم و دانش، از سال 94 هر سال 500 دانشجوی دانشگاه تهران را بورسیه کرد و اقدام نیک اندیشانه‌ی دیگرشان بورسیه 20 دانشجوی برتر نابینا در هر کدام از سال‌های 1397 و 1398 است. همچنین ایشان از سال‌های 94 تا 98 هزینه‌های 5 دوره گردهمایی دانشجویان بورسیه را تقبل کرد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید