به یاد خیرین و واقفین جاودان دی ماه دانشگاه تهران

بانو منصوره کاظمی فرزند میرزا ابراهیم درسال ۱۳۰۶ شمسی درهمدان متولد شد و در تاریخ ۱۷/‏۱۰/‏۶۸‬ در تهران بدرود حیات گفت.

مرحومه کاظمی اندوخته وحاصل سال‌ها تلاش و ممارست خود را که عبارت است از ۶ دانگِ یک باب آپارتمان به مساحت ۲۸۴.۴۴ مترمربع واقع در تهران را با هدف توسعه امورفرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی در رشته‌های مختلف، با کمال میل و رغبت، وقف دانشگاه تهران کرد.

علاوه برآن، پس از ازدواج با مرحوم محمد شیرنیا به منظور کمک به امرتعلیم وتربیت جوانان همدانی، سه دبستان ابتدایی در محلات پر جمعیت آن شهر که امکان دسترسی به مدرسه برایشان مقدور نبود بنا نهاده و تحویل آموزش وپرورش همدان داده است.

آقای شیرنیا و خانم کاظمی، از نعمت فرزند محروم بوده‌اند، امّا تمام فرزندانی را که در این سه مدرسه مشغول به تحصیل بوده‌اند را فرزندان خود می دانسته و مورد تفقد قرار می‌دادند.

از قول یکی از منصوبین به ایشان نقل شده است که، در مناسبت‌های مختلف و فرصتهایی که فراهم می شده است، به پرورشگاه‌ها و دارالایتام‌ها سرمی زدند و با هدایا مختلف فرزندان بی سرپرست را مورد لطف ومحبت قرار می داده‌اند.

بانو کاظمی اظهار کرده است:«ساخت مدرسه وسایر هدایای دیگر در مقابل شهادت جوانانی که در صف اوّل پیکار با دشمنان انقلاب اسلامی جان عزیزشان را ازدست داده‌اند و به فوز شهادت نائل گردیده‌اند قطره‌ای ناچیز می‌باشد».

بانو عادله فردوس(كاظمی فرد) در سال ۱۳۱۲ در شهر مشهد متولد شد. او هم زمان با دكتر سید حسین فردوس، به تحصيل پرداخت و تز دكتراي خود را در دانشگاه اينديانا در زمينة فدائيان اسلام در ايران نوشت و به تدريس در دانشگاه لوی ويل پرداخت.

کمک مالی برای ساخت خوابگاه دخترانه به ارزش۴ میلیارد ریال، اهداء یک واحد آپارتمان واقع در اکباتان تهران، اهداء یک واحد آپارتمان در جزیره کیش و اهداء طلا و جواهرات به همراه وجوه ارزی و ریالی از جمله کمک ها و هدایای دكتر سید حسین فردوس و همسرشان بانو عادله فردوس است که با نیت کمک به پیشبرد اهداف علمی، آموزشی دانشگاه و اعطای بورس، صورت گرفته است.

بانو عادله فردوس در سـال ۱۳۹۳ بر اثرسـانحه تصـادف در جزیـره کیش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحشان شاد

یادشان گرامی

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید