دو سال از درگذشت دکتر محمدرضا حافظی خیر جاودان دانشگاه تهران گذشت

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_63561″ image=”5323″][/cz_image]
در سالروز درگذشت خیر جاودان دکتر محمدرضا حافظی یاد و خاطر این خیر نیکوکار دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم.
دکتر محمدرضا حافظی در سال ۱۳۰۸ دیده به جهان گشود. او دکترای مدیریت را از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا کسب کرد و به مدت ۲۰ سال در منصب رییس جامعه خیرین مدرسه­‌ساز مشغول به خدمت بود. از محمدرضا حافظی به‌عنوان پدر مدرسه­‌سازی ایران یاد می­شود. فعالیت­‌های خیرخواهانه­‌ی او به ایران محدود نماند؛ دکتر حافظی عضو کمیسیون ملی یونسکو نیز بود. زنده‌یاد حافظی در فعالیت­‌های حامیان در راه فرهنگ و دانش­‌آموزی پیشرو بود.
در خارج از کشور نیز برای ایرانیان به احداث و نوسازی مدارس مشغول بود. همچنین تشویق به مشارکت در امر مدرسه­‌سازی، کمک به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دیگر فعالیت­‌های مهم او در مدت حیات بود.
شایان ذکر است که ایشان بیش از ۱۴ مدرسه در کشور را با هزینه­ شخصی خود احداث کرد و همچنین مشارکت جدی در ساخت حدود ۵۰ درصد از مدارس کشور را نیز داشته است.
این خیر جاودان دانشگاه که از اعضای هیئت موسس بنیاد و عضو هیئت امنای بنیاد در دکره اول بود، از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران خدماتی از جمله بورسیه 125 دانشجوی کارشناسی، کمک به ساخت ساختمان دانشکده کارآفرینی، و اهدای مالی به صندوق نیکوکاری به دانشگاه تهران عرضه داشته است.
زنده‌یاد حافظی در ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۸ دار فانی را واع گفت و به دیدار معبود شتافت.
راهشان پررهرو و اندیشه نیک‌شان متداوم باد.
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید