دکتر مریم بیاد،خیر هیئت علمی دانشگاه

دکتر مریم بیاد از خیرین حساب اندوخته همیاری و از همیاران داوطلب بنیاد حامیان دانشگاه تهران، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران است. ایشان از خیّرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران هستند که خود و خانواده‌شان، از سال ۱۳۹۵ جزء حامیان گرامی دانشگاه بوده و همچنین در زمینه جذب خیّرین بزرگوار دیگر، تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

دکتر بیاد در گفتگو با خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از اهداف خود نسبت به حمایت از دانشجویان و دعوت افراد به انجام کار خیری در دانشگاه تهران می‌گوید که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

لطفا خود را معرفی کنید.

من مریم بیاد هستم. تقریبا بیست و سه سال است که در دانشگاه تهران و در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا تدریس می‌کنم. من در دانشگاه تهران شکوفا و متولد شدم و این دانشگاه را مثل خانه خودم می‌دانم و زندگی‌ام را وقف دانشگاه تهران کرده‌ام و تمام تلاشم را صرف کمک به دانشگاه و دانشجویان دانشگاه تهران می‌کنم.

چگونه با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدید؟

تقریبا دو سال پیش به ضیافت افطاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران دعوت شدم و در آنجا بود که با اهداف و فعالیت‌های بنیاد آشنا شدم و فرم همیاری بنیاد را کامل کردم. از آن به بعد هر بار که به بنیاد می‌آیم یک حس کشش و انرژی مثبت در خود احساس می‌کنم که نمی‌توانم توصیفش کنم.

هدفتان از حمایت از دانشجویان دانشگاه چیست؟

دانشجویان دانشگاه تهران مانند فرزندان خود من هستند و این کوچک‌ترین قدمی است که می‌توانم در این راه بردارم. ما الان فقط به دانشجویان کمک نمی‌کنیم، بلکه داریم به هموطنان خود خدمت می‌کنیم و مملکت خودمان را می‌سازیم. از هر لحاظ کمکی از دستم بر بیاید برای بنیاد انجام خواهم داد.

به نظر شما این حمایت چه تاثیری در جامعه می‌گذارد؟

این حمایت می‌تواند مردم را به هم نزدیک‌تر کند و اعتماد را در جامعه افزایش دهد. اگر همه به نوعی در حمایت از دانشگاه مشارکت کنند، قدم بزرگی برای پیشرفت کشور برداشته می‌شود.

دکتر مریم بیاد: بنیاد برای صرف موارد کمک‌های خیرین، به نیت‌های ایشان نیز احترام می‌گذارد.

به چه دلیل شما بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای حمایت از دانشگاه انتخاب کردید؟

اول اینکه این دانشگاه، دانشگاه محل تدریس من است و دوم با شفاف‌سازی که بنیاد حامیان در نحوه خرج کردن این کمک‌ها انجام می‌دهد، اعتماد کاملی در مخاطبان و حامیان ایجاد می‌کند. بعلاوه بنیاد برای صرف موارد کمک‌های خیرین، به نیت‌های ایشان نیز احترام می‌گذارد.

به افرادی که تصمیم دارند در انجام امور خیر سهیم باشند چه توصیه‌ای دارید؟

اینکه هیچوقت از کمک کردن دریغ نکنند. فکر نکنند حتما باید با مبالغ هنگفت کمک کرد، به هر روشی می‌توانند، کمک کنند. من به همکاران خودم بارها گفته‌ام حتی با ماهی پنج هزارتومان از حقوقتان هم می‌توانید از دانشجویان دانشگاه حمایت کنید. از قدیم گفته‌اند «اگر می‌خواهی به کسی کمک کنی به او ماهی نده، بلکه ماهیگیری یادش بده». ما یک خانواده‌ایم و تصور من این است که داریم به اعضاء خانواده خودمان کمک می‌کنیم. شاید در آینده همین دانشجویان از راه‌های دیگر به ما کمک کردند، کمک همیشه دو طرفه است. شما باید با این نیت کمک کنید که دارید به آینده این کشور خدمت می‌کنید.

به نظر شما برای تغییر دادن فکر مردم چه کاری باید انجام داد؟

باید دانشکده به دانشکده سخنرانی کنیم و بکوشیم در هرکس که می‌توانیم تحول فکری ایجاد کنیم، در نتیجه آن فرد نیز در جمع دوستان و آشنایان خود این پیام را منعکس کرده و این فکر ترویج پیدا می‌کند.

شما خودتان چگونه برای بزرگ‌تر ‌شدن خانواده بنیاد حامیان تلاش می‌کنید؟

من در هر فرصتی که بدست بیاورم، چه در جلسات شورا و جلسات هیات علمی و چه در جمع دوستان و آشنایان همواره در مورد بنیاد صحبت می‌کنم و از افراد دعوت می‌کنم به خانواده بزرگ بنیاد حامیان دانشگاه تهران بپیوندند.

در پایان چه صحبتی با دانشجویان بورسیه دارید؟

من به دانشجویان توصیه می‌کنم اگر شما امروز بورسیه بنیاد حامیان هستید، در آینده بهتر است شما در این خانواده بزرگ عضو شوید و از دانشگاه تهران حمایت کنید تا این خانواده همیشه در حال گسترش باشد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از فرصتی که دکتر مریم بیاد در اختیارش قرار داده است کمال سپاس‌گزاری را دارد و تداوم نیت خیر ایشان و توفیقات روزافزون را برای این خیر بزرگوار از درگاه حق تعالی آرزومند است. لازم به ذکر است که از نمونه اقدامات خیرخواهانه دکتر مریم بیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اهدای مبلغ ۴ میلیون تومان برای بورسیه دو دانشجوی متقاضی و اهدا یک عدد ویلچر به مبلغ ۱ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تهران در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۸
  • اهدای مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حمایت از دانشجویان متقاضی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در اسفند ماه سال ۱۳۹۸
  • بورسیه ۳ دانشجوی دانشگاه تهران به به یمن قدم نوه‌ی خود روشا اورندی در زمستان ۱۳۹۸
  • کمک در تامین تجهیزات دانشگاه و جذب چندین خیر نیک‌اندیش بین‌المللی برای حمایت از دانشگاه تهران
  • اهدای مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای اعطای وام به دانشجویان متقاضی دانشگاه تهران با اولویت دانشجویان دانشکده زبان‌ها در سال ۱۳۹۹
  • بورسیه ۸ دانشجو متقاضی در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم دانشجویان بورسیه دانشگاه تهران
  • بورسیه 3 دانشجوی متقاضی دانشگاه در سال 1399

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خیرین نیک اندیش درخواست دارد با توجه به این ایام و لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی، برای پرداخت مبالغ حمایتی خود به صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، می توانند با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و اعتلای علم و دانش، اقدام نمایند.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک اندیش، فـارغ از نـوع و مقـدار آن، الهـام‌بخـش آغـاز فصلـی جدیـد در آفرینـش آینـده روشـن بـرای جوانـان کشـور عزیزمـان خواهـد بـود.

-منتشر شده در ویژه‌نامه خبری شماره هشتم بنیاد حامیان دانشگاه تهران، سال 1397

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید