زندگی خیر جاودان دانشگاه تهران مرحوم دکتر فردوس در قاب روایت‌ خبرگزاری کتاب ایران

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان به نقل از خبرگزاری ایبنا، خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان اقدام به ثبت زندگی شخصی و حرفه‌‏ای خیر جاودان دانشگاه تهران دکتر امیرحسین فردوس در مجموعه ای با عنوان «قاب روایت» کرده است.

این مجموعه با هدف معرفی و پاسداشت مفاخر و چهره های ماندگار کشور عزیزمان، در جهت الگوسازی برای جوانان تدوین شده است. تا با شنیدن تجربه‌های علمی و زیست این بزرگان، بتوانند الگوی درستی برای ادامه راه زندگی‌شان برگزینند. 

دکتر امیرحسین فردوس در سال 1307 متولد شد. پس از گذراندن دبیرستان در تهران، در رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران پذیرفته شد. او پس از اخد مدرک لیسانس در سال 1335 برای ادامه تحصیل به دانشگاه تگزاس رفت. او برای تز دکتری خود در زمینه‌ی فدائیان اسلام به تحقیق و بررسی پرداخت. این استاد نیک اندیش دانشگاه تهران در تمام طول عمر خود به دانشجویان بهای زیادی ‌داد. این انسان خیر به همراه همسرشان به موجب صلحنامه‌ شماره ۶۷۹۷۱ در سال ۱۳۹۲ منافع يك دستگاه آپارتمان به مساحت /70145 مترمربع در منطقه ۱۰ تهران را همراه با طلا وجواهرات و وجوه ارزي وريالي و … تحت شرايط مندرج در صلحنامه را براي كمك به پيشبرد اهداف علمي، اموزشي دانشگاه و اعطاي بورس به دانشجويان رشته هاي مورد نظر؛ به دانشگاه تهران صلح نموده است. 

ایشان به مدت 50 سال استاد دانشگاه لوی ویل در آمریکا بود و بعد از آن به دلیل علاقه وافر به ایران بازگشت، به گونه ای که وصیت کرده بود روی سنگ مزارش از مجد و عظمت ایران اسلامی بنویسند. بر روی سنگ مزار ایشان در قطعه ۲۲۹ بهشت زهرا این گونه نوشته شده است: «هر چه بیشتر در آمریکا ماندم ( 50 سال)، بیشتر به عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی ایرانم پی بردم. هدیه استقلال و آزادی که امام خمینی برای ایران به ارمغان آورده‌اند آنقدر عظیم است که باید تا حد جان نثاری از آن حفاظت کرد چون فقط در سایه این هدیه است که ایران می‌تواند فرهنگ خود را حفظ کرده و به بالاترین قله پیشرفت برسد.»

دکتر فردوس به همراه همسر گرامیشان خانم دکتر عادله کاظمی فرد وصیت کردند که تمام دارایی خانوادگیشان صرف اعتلای علمی جوانان وطنشان شود.

نیات خیرخواهانه این خیر نیک اندیش دانشگاه را تحسین می‌کنیم و آرزومندیم ره ایشان پر ره رو باشد.

هر حمایتی از طرف شما خیر نیک اندیش و نیک نهاد؛ چه کوچک و چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید فردا به غرور و سرور خواهید دروید. شما نیز میتوانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانیhttps://utf.charityapp.ir/   نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید