علی کریمی دانشجوی افتخارآفرین بورسیه دو دوره بنیاد حامیان دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_23245″ image=”8105″][/cz_image]

بزرگان حامی که می‌توانند امکانات مالی خود را در زمینه های عام‌المنفعه گوناگونی صرف کنند ولی از این میان حمایت از برترین دانشجوهای کشور را انتخاب می‌کنند، قطعا یکی از پربازده‌ترین زمینه ها را برای حمایت برگزیده‌اند.

علی کریمی دانشجو بورسیه دو دوره بنیاد حامیان دانشگاه تهران است. او در دوره های چهارم و پنجم بورسیه بنیاد حامیان، موفق شد به عنوان دانشجوی افتخار‌افرین، بورسیه شود. او در مقطع کارشناسی رشته علوم‌سیاسی، توانست چهار مرتبه عنوان رتبه برتری را از آن خود کند. کریمی در گفتگو با خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از توصیه به نو‌دانشجویان و پیشنهاد برای افزایش ‌انگیزش و کوشش تحصیلی دانشجویان بورسیه گفت.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید.

علی کریمی دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی و دانشجوی کارشناسی‌ارشد گرایش جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه تهران هستم.

 

  • چگونه با بنیاد حامیان آشنا و در چه سال و از چه ترمی بورسیه شدید؟

من ترم یک مقطع کارشناسی – نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ – از طریق تبلیغات بنیاد حامیان که در محوطه پردیس مرکزی موجود بود، با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدم و از ترم سوم مقطع کارشناسی – از نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ – بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران بوده‌ام.

 

  • بورسیه بنیاد حامیان چه تاثیری در زندگی تحصیلی- دانشجویی شما‌ داشته‌است؟

به نظر من، بیشترین تاثیر عضویت در خانواده بنیاد حامیان دانشگاه تهران، انگیزه‌ای است که این عضویت در وجود یک دانشجو پدید می‌آورد. اینکه یک دانشجو خود را عضو مجموعه‌ای می‌بیند که همه از برترین دانشجوهای دانشگاه تهران هستند و همچنین هر سال نتایج تحصیلی اعضای این مجموعه برای تداوم عضویت، مورد بازبینی قرار می‌گیرد، همه برای حفظ و بهبود سطح تحصیلی یک دانشجو، موثرند. همچنین، شرکت در گردهمایی سالیانه بنیاد حامیان نیز رویدادی توام با حس انگیزش و افتخار است. در وهله بعد، کمک هزینه تحصیلی ماهیانه بنیاد حامیان، به ویژه اگر صرف خرید کتاب های جانبی مرتبط با رشته دانشگاهی شود، تاثیر بسیار مثبتی بر سطح علمی دانشجوها خواهد‌‌داشت.

 

  • خیر و حامی دانشگاه شدن را چگونه می‌بینید؟

بزرگان حامی که می‌توانند امکانات مالی خود را در زمینه های عام‌المنفعه گوناگونی صرف کنند ولی از این میان حمایت از برترین دانشجوهای کشور را انتخاب می‌کنند، قطعا یکی از پربازده‌ترین زمینه ها را برای حمایت برگزیده‌اند. نتایج مثبت این انتخاب شایسته در کوتاه‌مدت در همه سطوح جامعه و در همه عرصه های علمی و صنعتی دیده خواهد‌شد.

 

  • چه توصیه‌ای به نودانشجویان دارید؟

توصیه من به نو دانشجوهای گرامی این است که قدر زمان خود را که حتی ارزشمندتر از طلاست، بدانند. زمان خود را با پشتکار بسیار و هوشمندی کافی، صرف ارتقای جایگاه علمی خود در رشته دانشگاهی خود نمایند. در کنار توجه کافی به رشته دانشگاهی، خود را به تخصص های جانبی مرتبط با رشته خود نیز مجهز کنند. در چنین شرایطی است که یافتن فرصت های شغلی برای یک فارغ التحصیل، بسیار آسان خواهد‌بود. به عنوان توصیه پایانی به نو دانشجویان گرامی، به یک جمله بسنده می‌کنم:«کوشش، کوشش، کوشش و کوشش؛ روز و شب و شب و روز».

 

  • آیا نکته‌ای است که دوست‌ داشته‌باشید به آن اشاره کنید؟

نکته ای که شاید اشاره به آن مناسب باشد این است که در کنار همه خدمات و زحماتی که همه بزرگان حامی، مسئولان محترم و دست اندرکاران ارجمند بنیاد حامیان دانشگاه تهران ارائه می‌دهند و متقبل می‌شوند، از مجموعه محترم بنیاد حامیان خواهشمندم برنامه‌های بیشتری برای معرفی دانشجوهای برتر در نظر گرفته‌شود و زمینه‌هایی برای تقدیر از آنها، جهت انگیزش و کوشش تحصیلی بیشتر، فراهم گردد. در کنار آن، تدابیر خلاقانه ای اندیشیده شود که به کمک آنها زمینه های ایجاد رقابت تحصیلی در میان دانشجویان افزایش یابد.

این راهکارها به ویژه از طریق رسانه های گوناگون بنیاد حامیان دانشگاه تهران مانند سایت یا کانال پیام رسان تلگرام بنیاد حامیان، قابل انجام خواهند‌بود.

از آنجایی که نیت پاک نیک اندیشان بنیاد حامیان، بهبود سطح علمی دانشجویان است، این راهکارهای کم‌هزینه نیز در کنار همه حمایت های ارزشمند ایشان، موثر خواهند‌بود.

برای آقای کریمی، آرزوی موفقیت و کامروایی داریم.

شایان ذکر است، با راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست‌های دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران از این پس دانشجویان محترم می توانند از این سامانه برای ثبت تیکت و درخواست های مربوط به بورسیه بنیاد حامیان و دریافت گواهی بورسیه در صورت لزوم، به آدرس https://utf.ut.ac.ir/darkhasthaye-man/ مراجعه و بعد از ثبت نام وارد پنل کاربری خود شده و درخواست خود را ثبت نمایند.

همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار، در حوزه‌های مختلف خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران به کانال تلگرامی بنیاد به نشانی https://t.me/hamiyanUT و به صفحه اینستاگرام به آدرس @Hamiyanut بپیوندید.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید