محمدحسین‌ صفربیگی:بنیاد نقش تسهیل‌گر را برای شرکت دانشجویان در دوره‌های کارآموزی داشته‌ باشد

 

محمد‌حسین صفربیگی دانشجوی بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

دانشجویان، جوانان آینده‌ساز کشور عزیزمان هستند که با فراگیری و به کاربستن‌ علم می‌توانند در آینده نقش اصلی را در پیشرفت علم و دانش ایران اسلامی داشته‌باشند. در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین بزرگوار و نیک‌اندیش، زمینه را برای رشد وشکوفایی استعداد‌ها‌ و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان برتردانشگاه تهران فراهم می‌کند.

خبرنگار بنیاد حامیان با محمد حسین صفر‌بیگی دانشجو یک دوره بورسیه بنیاد حامیان گفتگو کرده‌است.

مشروح گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

محمد‌حسین صفر‌بیگی دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی‌ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی کاربردی دانشگاه تهران هستم. مقطع کارشناسی را هم در دانشگاه تهران رشته علوم ورزشی گرایش علوم زیستی ورزش گذراندم. من دو سال در نوجوانان و یکسال در جوانان ملی‌پوش رشته جودو بودم و مدال‌‌های متعدد کشوری را کسب کردم.

چگونه با بنیاد حامیان آشنا شدید؟

در ترم چهار که بودم یکی از دوستان گفت که بنیاد دانشجویان برتر را با شرایط خاصی بورسیه و حمایت می‌کند، از این‌رو چون من شرط معدل را داشتم، ثبت‌نام کردم و از مزایای بنیاد حامیان استفاده کردم.

انتقادات و پیشنهادات خود را راجع‌به موضوع انواع حمایت‌های بنیاد ذکر کنید.

من در مورد میزان حمایت نظری ندارم. اما بهتر است بنیاد بر اساس نیاز‌های دانشجویی هر دانشکده اختیاراتی به دانشجویان بدهند. مثلاً در دانشکده تربیت‌بدنی، بنیاد این اختیار را دهد که شما می‌توانید یا ماهیانه 200 هزار تومان دریافت کنید یا به اندازه 200 هزار تومان بن خرید لوازم ورزشی داشته‌باشید. دانشجویان تربیت بدنی واحد‌های عملی هم دارند و این واحد‌ها نیازمند تجهیزات ورزشی است.

چه پیشنهادی در راستای حمایت از اشتغال توسط بنیاد دارید؟

به نظر من بنیاد حامیان یک کارگروه دانشجویی از دانشکده های مختلف تشکیل دهد. به این عنوان که دانشجویان رشته‌ تربیت بدنی، هنر فنی و مهندسی و… از هرمقطعی کارگروه تشکیل دهند و کار علمی انجام دهند.همچنین بنیاد می‌تواند نقش تسهیل‌گر برای شرکت دانشحویان در دوره‌های کارآموزی داشته‌باشد.

چه مواردی را نو‌دانشجویان داشکده تربیت‌بدنی متذکر می‌شوید؟

موارد متعددی را یاد‌آور می‌شوم، مثل عدم اتلاف وقت، احترام به یکدیگر و ارتباط موثر با اساتید که در آینده با آن‌ها پایان‌نامه بر می‌دارند. نکته اصلی که می‌گویم بحث کار عملی است. هر رشته‌ای که به کار عملی منجر نشود عقیم است. اما رشته تربیت بدنی ذاتاً تلفیق علم و عمل است. دانشجویان هم‌پایه مدرک دانشجویی خود و بر اساس علاقه‌مندی به رشته به مربیگری و داوری روی بیاورند.

درپایان اگر نکته‌ای است، بفرمائید.

صحبتی ندارم انشاءالله مجموعه بنیاد موفق باشند.

برای آقای صفر‌بیگی آرزوی موفقیت و توفیق روز‌افزون را داریم.

با پیوستن به صفحات مجازی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی به شناسه @hamiyanut از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه‌های خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان مطلع شوید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید