محمدرضا مقدم: بورسیه عامل مطلوبی برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان است.

محمدرضا مقدم دانشجوی افتخار آفرین دو دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران است. او به دلیل بالا بودن معدل و پذیرش استعداد درخشان، طی سال‌‌های ۹۷-۹۸ و ۹۸-۹۹ بورسیه بنیاد حامیان را کسب کرد. مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

محمدرضا مقدم دانشجوی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۵ پردیس فنی کاسپین در رشته مهندسی مکانیک هستم. در حال حاضر نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستم.

چگونه با بنیاد حامیان آشنا شدید؟

آشنایی من با بنیاد حامیان از طریق دانشجویان سال بالایی بود. بعدا با پرسش و پاسخ با کارمندان دانشکده و مراجعه به وبسایت بنیاد در فراخوان بورسیه ثبت‌نام کردم و به‌خاطر بالا بودن معدل بورسیه شدم.

بورسیه بنیاد حامیان چه تاثیری در زندگی تحصیلی و دانشجویی شما داشته است؟

بورسیه عامل مطلوبی برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان است. برای خود من هم جالب بود که دانشگاه تهران به دانشجویانش اهمیت خاصی می‌دهد.

بنیاد حامیان را در آینده چگونه می‌بینید؟

به‌دلیل فاصله و مسافتی که بین پردیس کاسپین و سایر مراکز آموزشی دانشگاه وجود دارد، گویی پردیس کاسپین به لحاظ امکانات رفاهی و آموزشی از توجه مسئولین به دور مانده است. با پیگیری‌های شورای صنفی پردیس کاسپین، توانستیم امکانات بیش‌تری را برای پردیس فراهم کنیم. امیدوارم در آینده نیز بنیاد حامیان همکاری بیش‌تری با دانشکده ما داشته باشد.

پیشنهاد شما در زمینه اشتغال دانشجویی با حمایت بنیاد چیست؟

طرحی که من در دانشگاه شریف دیدم، اگر در دانشگاه تهران هم اجرا شود، عالی است. می‌توانیم با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به دانشجویانی که به حوزه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی علاقه دارند بگوییم که شما می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید، به شرط اینکه با سعی و تلاش خود نمره خوبی را کسب کنید. با این کار در پایه، دسترسی به شغل برای دانشجویان راحت‌تر می‌شود.

چه صحبتی با دانشجویان دارید؟

همیشه وقتی دانشجویان افتخاراتی را به دست آوردند، نباید اجازه بدهند که غرور بر آن‌ها غلبه کند و از خود راضی شوند. آنچه که باعث شده است دانشجو به افتخار برسد تلاشش بوده و اگر غرور این تلاش را خدشه‌دار کند، افتخار بعدی خود را هم از دست می‌دهد.

برای آقای مقدم آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون داشته و از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار بنیاد حامیان قرار دارند کمال تشکر را داریم.

شایان ذکر است، با راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست‌های دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران از این پس دانشجویان محترم می‌توانند از این سامانه برای ثبت تیکت و درخواست‌های مربوط به بورسیه بنیاد حامیان و دریافت گواهی بورسیه در صورت لزوم، به آدرس https://utf.ut.ac.ir/darkhasthaye-man/ مراجعه و بعد از ثبت‌نام وارد پنل کاربری خود شده و درخواست خود را ثبت نمایند.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید