مرحومه بانو شریف عباد

مرحومه بانو شریف عباد

متولد: 1286   درگذشت: 1364

شغل: فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

مورد اهدا: وقف یک باب ساختمان در خیابان فلسطین، وقف کلیه آثار برادر خود فتح‌اله خان عباد شامل 58 تابلوی نفیس

بانوی خیر و نیکوکار مرحومه خانم شریف عباد به سال 1286 در تهران متولد شد. پدر ایشان ملقب به صنیع همایون از صنعت‌گران به نام دربار آخرین پادشاه قاجار بود که در نقش زدن بر قلم‌دان مهارت بسیاری داشت. مرحومه شریف عباد از فارغ التحصیلان دانش‌سرای عالی در رشته زبان فرانسه بود. ایشان که چهل سال در وزارت آموزش و پرورش به خدمت‌رسانی به فرزندان این مرز و بوم مشغول بودند، حتی بعد از بازنشستگی نیز باقی عمر خود را در راه خدمت به فرهنگ صرف کرد.

علاقه ایشان به فرهنگ و خدمات فرهنگی باعث شد تا در زمان حیاتشان حاصل دسترنج و تلاش خود و همچنین خواهرشان بانو ملوک عباد (ملقب به عشرت همايوني) كه ايشان هم از فرهنگيان صادق و دلسوز اين مرز و بوم بودند، و همچنين كليه آثار هنري مرحوم برادرشان فتح الله خان که شامل 58 عدد تابلوي نفيس بوده است، به دانشگاه تهران اهدا نمودند. چون دانشگاه را جاي امن و مناسبي براي حفظ و نگهداري ارزش‌هاي هنري و ملي خويش مي‌دانسته است.

نیت خیر و کمک این خیّر نیک‌اندیش چراغی را در دانشگاه تهران روشن کرد که هم‌اکنون بیش از 1500 نفر از دوست‌داران و اعضای خانواده دانشگاه (اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه) به جمع خیرین و واقفین دانشگاه پیوسته اند.

و این راه ادامه دارد حتی با اهدای 10 هزار تومان

برای حمایت از دانشگاه تهران کلیک کنید.