مهدی خداکرمی دانشجو بورسیه افتخار‌آفرین بنیاد حامیان دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_109484″ image=”8032″][/cz_image]

«در آینده از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران، سالانه مبلغ معینی را به صورت جایزه تحقیقاتی برای دانشجویان مستعد در این زمینه درنظر می‌گیرم».

دانشجویان، جوانان آینده‌ساز کشور عزیزمان هستند که با فراگیری و به کاربستن‌ علم می‌توانند در آینده نقش اصلی را در پیشرفت علم و دانش ایران اسلامی داشته‌باشند.

 در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین بزرگوار و نیک‌اندیش، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها‌ و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان برتر دانشگاه تهران فراهم می‌کند.

روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای بهره‌مندی از آراء و نظرات ایشان، با دانشجویان برتر و بورسیه ادوار مختلف بنیاد مصاحبه‌ می‌کند.

 آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفتگوی خبرنگار بنیاد حامیان با مهدی خداکرمی دانشجو بورسیه افتخار‌آفرین دوره پنجم بنیاد حامیان است.

 

  • لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق تحصیلی خود را برای ما بگویید. چنانچه افتخاراتی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطوح ملی، دانشگاهی و بین المللی دارید، بیان کنید.

مهدی خداکرمی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه تهران هستم. مقطع کاردانی و کارشناسی را نیز به ترتیب در دانشکده شهید شمسی‌پور تهران و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گذراندم.

افتخارات من شامل موارد زیر می‌شود:

*   رتبه نخست در گروه آموزشی حسابداری دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد با معدل ۱۹.۰۶

*   پذیرفته‌شده به عنوان دانش آموخته برتر (طرح شهید رهنمون) توسط بنیاد ملی نخبگان در سال 1400

*   چاپ مقاله در بهترین مجله Business Ethics دنیا با رنک ۱ در لیست جی سی آر و ضریب تاثیر ۶.۹ (Business Ethics: A European Review).

*   چاپ مقاله در مجله بین المللی Q2 با عنوان Cogent Business & Management

*   چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی بررسی های حسابداری و حسابرسی دانشگاه تهران با عنوان«همکاری تحقیقاتی موثر، وضعیت و موانع موجود: عاملی مهم برای پذیرش مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی حسابداری».

*   سابقه همکاری های تحقیقاتی بین المللی، برای مثال همکاری با پرفسور ذبیح‌الله رضایی صاحب کرسی عالی تامسون هیل دانشگاه ممفیس آمریکا ، پرفسور حسن یزدی فر از دانشگاه پورتموث انگلستان، دکتر جمال نظری از دانشگاه سایمون فریزر کانادا.

*   سابقه داوری مقالات در مجلات معتبر بین المللی به دعوت سردبیران، برای مثال مجله معتبر نمایه شده در اسکوپوس با عنوان Vision: The Journal of Business Perspective

*   سابقه مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان «استاد مشاور» به دعوت گروه حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد

 

  • چگونه با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدید؟

من از طریق پیگیری اخبار سایت دانشگاه تهران، اخبار بنیاد را در حوزه های مختلف دنبال می‌کردم و باعث افتخارم است که در پنجمین گردهمایی بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان دانشجوی افتخارآفرین انتخاب و از اینجانب تقدیر شد.

 

  • بورسیه بنیاد حامیان چه تاثیری در زندگی تحصیلی و دانشجویی شما داشته است؟

کمک های مادی و معنوی بنیاد قطعا می توانند نقش بسزایی در تشویق دانشجویان به انجام فعالیت های علمی داشته‌باشند. جهت گسترش این تاثیرگذاری، پیشنهاد بنده این است که دست اندرکاران بنیاد اگر امکان داشته باشد تعدادی کمک هزینه تحقیقاتی نیز به طور سالانه به پروپوزال های دانشجویان ارشد و دکتری که پتانسیل بالایی از لحاظ تاثیرگذاری و کاربردی بودن دارند اختصاص دهند. ما گاهی در انجام تحقیقات بین‌المللی با محدودیت هایی مواجه هستیم که این کمک هزینه‌ها می‌تواند کمک و انگیزه خوبی برای دانشجویان مستعد باشد. کمیته ارزیابی این پروپوزال ها را نیز می‌توان از دانشجویان و اساتید داوطلب که سابقه تحقیقاتی مناسبی دارند تشکیل داد که هزینه اضافی برای بنیاد ایجاد نگردد. در این راستا، یکی از اهداف بنده این است که در آینده از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران، سالانه مبلغ معینی را به صورت جایزه تحقیقاتی برای دانشجویان مستعد در این زمینه درنظر بگیرم و در فعالیت های خیرخواهانه بنیاد مشارکت کنم.

 

  • در زمینه اشتغال دانشجویی چه پیشنهادی به بنیاد حامیان می دهید؟

آقای دکتر مقیمی رئیس محترم جدید دانشگاه تهران اخیرا در یکی از مصاحبه های خود فرمودند که«نسل جدید دانشگاه‌ها در قبال اشتغال فارغ‌التحصیلان مسئول است». این جمله کاملاً صحیح است و در دانشگاه های کشورهای توسعه‌یافته به دقت دنبال می شود. بنیاد حامیان می تواند برای تحقق این مسئولیت پذیری در دانشگاه تهران مشارکت خوبی داشته‌باشد. بنده پیشنهاد می‌کنم بنیاد حامیان به عنوان یک نهاد خیریه وابسته به دانشگاه، با نهادها و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی که رشته های مختلف دانشگاه را دربر می‌گیرند مذاکراتی داشته‌باشد و دانشجویان کارشناسی که در حال فارغ التحصیلی هستند را به سازمان یا نهاد مربوطه لینک کند. قطعاً با توجه به اعتبار و کیفیت آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه تهران، بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی نیز تمایل بالایی به استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران خواهند‌داشت. در ادامه، بنیاد حامیان می‌تواند با مشارکت انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه تهران، سیستمی را فراهم نماید که خودکار فرصت های شغلی جدید مرتبط با رشته فارغ‌التحصیلان را به آنها ایمیل و پیامک نماید تا فرآیند به صورت موثرتری طی شود.

 

  • در پایان اگر نکته‌ای هست بفرمایید.

ممنون از شما بابت زحماتی که جهت مصاحبه با دانشجویان و فارغ التحصیلان می‌کشید. در پایان می‌خواهم از یکی از اساتید و همکاران تحقیقاتی ام جناب آقای دکتر رضا حصارزاده، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد تشکر ویژه داشته باشم، زیرا بخش عمده‌ای از دانش تحقیقاتیم را مدیون ایشان هستم. ﺁﺭﺯﻭی ﺳــــﻼمتی ﻭ ﺗﻮﻓﻴــــﻖ ﺭﻭﺯﺍﻓــــﺰﻭﻥ برای ایشان دارم.

 

برای آقای خدا‌کرمی آرزوی موفقیت و توفیق روز‌افزون داریم.

بنیاد حامیان در راستای‌ بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق توانگران برای ارتقاء و پیشرفت زیر‌ساخت‌های دانشگاه و حمایت از دانشجویان برتر و نیازمند، از شما حامی گرانقدر و ارجمند درخواست دارد با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران به نشانی https://utf.charityapp.ir/pay نسبت به حمایت از سرآمدان علم و دانش کشور اقدام کنید.

کار نیـک است که جاودانـه می‌ماند، هر حمـایتی از شما خیـرین نیک‌اندیش و نیـک‌نهاد نوید‌بخش فردایـی روشن برای آینـده‌سازان ایـران‌اسلامی است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید