مینو جعفری دانشجوی افتخار آفرین دوره پنجم بورسیه بنیاد حامیان

خانم مینو جعفری از دانشجویان بورسیه دوره پنجم بنیاد حامیان دانشگاه تهران و دانشجوی افتخارآفرین بنیاد حامیان دانشگاه تهران دوره پنجم بورسیه است، خانم جعفری با سهمیه استعداد درخشان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مینو جعفری از دانشجویان بورسیه دوره پنجم این بنیاد، موفق به کسب سهمیه استعداد درخشان برای ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب شده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان، از زندگی تحصیلی و موفقیت‌هایش در زمینه‌های گوناگون می‌گوید که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

به چه دلیل رشته علوم و مهندسی آب را برای تحصیل انتخاب کردید؟ پیش از ورود به این رشته، به آن علاقه داشتید؟

با توجه به اینکه قبولی در دانشگاه بر اساس رتبه کنکور صورت می‌گیرد و پیش از کنکور حدود رتبه به کمک پیش آزمون‌ها قابل تخمین است، رشته‌های مهندسی که با رتبه‌ام متناسب بود را شناختم و چون همواره به مباحث مربوط به آب علاقه داشته‌ام، این رشته را انتخاب کردم.

در چه سال و چه ترمی موفق به اخذ بورسیه شدید؟

در سال تحصیلی 99-98 مصادف با ترم 7 و 8 کارشناسی بورسیه شدم که درواقع بر اساس معدل سال پیش از آن بود.

در خلال دوران تحصیل در مدرسه یا دانشگاه چه توانمندی‌ای در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و… داشتید که موجب افتخار آفرینی شما شود؟

در دوران دانشگاه عضو تیم والیبال بودم که یک سال موفق به کسب مقام دوم و مدال نقره در مسابقات دانشگاه تهران و مدال برنز در جام شهدای دانشکده مدیریت شدیم. سال دیگری نیز در مسابقات دانشگاه تهران سوم شدیم و برنز گرفتیم.

به نظر شما نوع و میزان حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران کافی است و یا معتقدید می‌تواند اشکال دیگری داشته باشد؟ اگر انتقادات و پیشنهاداتی در این زمینه دارید بفرمایید.

ایده، تفکر و عمل بنیاد بسیار ارزشمند است و نحوه حمایت مناسب است. اما فکر می‌کنم با اطلاع‌رسانی قوی‌تر می‌شود آن را بهبود بخشید. همچنین رها نکردن دانشجوی بورسیه شده و تشویق و تقدیر از آنها در سال بعد نیز که توسط بنیاد صورت می‌پذیرد، موثر و قابل تحسین است.

اگر بنا باشد در جمع نودانشجویان رشته علوم و مهندسی آب سخنرانی کنید، چه مواردی بیان خواهید کرد؟

هرچه به ترم‌های آخر نزدیک‌تر شوید، دروس تخصصی‌تر می‌شود و به رشته بیش‌تر علاقه‌مند خواهید شد. توصیه می‌کنم معدل خود را از ترم‌های اول بالا نگه دارید و تا حد امکان تسلط خود را بر زبان انگلیسی و نرم‌افزارهای رشته بیش‌تر کنید زیرا چه برای ادامه تحصیل و چه برای ورود به بازار کار، کاربرد دارند.

سخن آخر:

از حمایت انگیزه‌بخش بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دانشجویان این دانشگاه بسیار سپاس‌گزار هستم و قدردان این موهبت خواهم بود.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید