اهدای یک واحد منزل مسکونی به دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_68350″ image=”5948″][/cz_image]

بانو قدسی رحمتیان، همسر زنده‌یاد امیرهوشنگ تجزیه‌چی وکیل پایه یک دادگستری، منزل مسکونی خود و همسر مرحومش را به یاد همسر گرامیشان به دانشگاه تهران اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بانو قدسی رحمتیان 6 دانگ یک باب منزل مسکونی واقع در زعفرانیه را به مساحت 182 مترمربع به نام همسر مرحومشان با بنیاد حامیان دانشگاه تهران با ارزش 14 میلیارد و 560 میلیون تومان امضا کردند.

زنده‌یاد امیرهوشنگ تجزیه‌چی در سال ۱۳۲۴ در خانواده‌ای فرهنگی در تهران چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به پایان رساند. امیرهوشنگ تجزیه‌چی فرزند ارشد خانواده‌ای بود که تمام شش فرزند آن، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران بودند.

او همیشه موفقیت خانواده‌اش را مدیون دانشگاه تهران می‌دانست. به گفته همسرش، ایشان همیشه در زمان حیات به دنبال ادای دین خود به این دانشگاه بودند، اما درگذشت ناگهانی مجالی برای تحقق این آرزو به او نداد. سرانجام همسرش بانو قدسیه رحمتیان که خود نیز فرهنگی بازنشسته است، آرزوی او را برآورد و شش دانگ منزل خود را به دانشگاه تهران اهدا کرد.

بر اساس این صلحنامه، ۲۰ درصد از عواید حاصله به آزمایشگاه فیزیولوژی دانشکده زیست‌شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران تعلق می‌یابد و مابقی در جهت تحصیل و رفاه دانشجویان مستعد و نیازمند صرف خواهد شد. به درخواست خانم رحمتیان، اولویت صرف عواید این اهدا، با دانشکده حقوق دانشگاه تهران خواهد بود.

شایان ذکر است که این بانوی نیکوکار پیش‌تر بخشی از کتابخانه شخصی خود و همسرش را به کتابخانه دانشگاه اهدا کرده بود.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/  نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید