پایان‌نامه‌ دو دانشجوی بورسیه بنیاد حامیان؛ برترین پایان‌نامه ایران در سال ۹۹

پایان‌نامه مقطع کارشناسی حمید ناصری و مهدی رباطی دو تن از دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به‌عنوان برترین پایان‌نامه سال ۱۳۹۹ توسط انجمن مهندسان مکانیک ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نقل از ایسنا، پایان‌نامه کارشناسی دو تن از دانشجویان دانشگاه تهران با عنوان «طراحی و ساخت دستگاه کمک‌تنفسی اورژانسی» که تحت راهنمایی دکتر علی صدیقی و دکتر محمدعلی نظری انجام شده است، در خرداد ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان پایان‌نامه برتر سال ۱۳۹۹ از سوی انجمن مهندسان مکانیک ایران انتخاب شد.

پایان‌نامه مذکور به ضرورت وضعیت کرونایی و کمبود دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها پرداخته است و حاصل آن دستگاهی به نام مُمِد است که فرآیند تنفس مصنوعی با کمک دستگاه آمبوبگ را اتوماتیک می‌کند. در واقع شرایط بحرانی و کمبود دستگاه‌های تنفسی در کشور، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان این حوزه را به کشف و خلق ایده‌های جدیدی سوق داده تا نیاز این بخش به روشی ساده، ارزان و مطمئن برطرف شود. دستگاه آمبوبنگ یک مخزن هوایی از جنس سیلیکون است که در جهت ایجاد فشار مثبت در ریه در هنگام تنفس مصنوعی کارایی دارد. این دستگاه اکنون در فاز تولید نمونه اولیه قرار دارد و بناست که پس از تولید صنعتی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است این دو دانشجو از دانشجویان دومین دوره بورسیه برتر بنیاد حامیان بوده‌اند.

بی‌شک خیرین بنیاد حامیان دانشگاه تهران با مشاهده‌ موفقیت دانشجویان بورسیه و پیشرفت کشور بر کار خود استمرار ورزیده و ثمره‌ کار نیک خود را در همین دنیا نیز مشاهده می‌کنند.

هر حمایتی از طرف شما خیر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد؛ چه کوچک و چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید فردا به غرور و سرور خواهید دروید. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://cultural.ut.ac.ir/NewsDetails/126 نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید