یادبود خیرین جاودان دانشگاه تهران؛ استاد سعید نفیسی و حاج رضا قاسمی فرد

در نیمه دوم آبان ماه یاد خیرین جاودان؛زنده یادان استاد سعید نفیسی و حاج رضا قاسمی فرد را گرامی می‌داریم.

 دکتر سعید نفیسی جزو نسل اول استادان دانشکده تاریخ دانشگاه تهران بود، هم‌چنین ایشان دانش‌پژوه، ادیب، تاریخ‌نگار، نویسنده ماندگار تاریخ ایران است. وی فرزند علی اکبر ناظم الاطبا و جلیله جمال الدوله در ۱۸ خرداد ماه سال ۱۲۷۴ در تهران دیده به جهان گشود. ایشان ۲۳ آبان ماه ۱۳۴۵ به دلیل بیماری در تهران به دیار باقی شتافتند.

این خیر جاویدان حدود ۲۵۰۰ جلد کتاب چاپی و خطی به کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد ملی ایران اهدا کرده است که خدمتی بزرگ به جامعه علمی، دانشجویان و اساتید بوده است.

زنده یاد حاج رضا فرد قاسمی

حاج رضا فرد قاسمي در سال 1298 ه.ش در تهران ديده به جهان گشود. وي از همان ابتداي سالهاي جواني با همت و تلاش فراوان در كسب و كار و تجارت كوشا بود و ابتكار عمل و خلاقيت خاصي در این زمینه داشت و با بنيان نهادن واحدهاي تجاري فرصتهاي شغلي بسياري براي هم وطنان ايجاد نمود. ایشان 16 آبان ماه 1373 در تهران به دیار باقی شتافتند.

از حمایت‌های ایشان وقف یک قطعه زمین و کمک 28 میلیارد ریال وجه نقد به دانشگاه تهران است و فرزندان ایشان حدود 2.5 میلیارد تومان برای احداث ساختمان در حال ساخت دانشکده کارآفرینی اهدا کردند.

 یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خیرین نیک‌اندیش درخواست دارد برای پرداخت مبالغ حمایتی خود به صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.charityapp.ir/pay?pid=2 نسبت به حمایت از آینده سازان کشور و اعتلای علم و دانش، اقدام نمایند.

‎هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک اندیش، فـارغ از نـوع و مقـدار آن، الهـام‌بخـش آغـاز فصلـی جدیـد در آفرینـش آینـده روشـن بـرای جوانـان کشـورعزیزمـان خواهـد بـود.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید