یاد بود خیر جاودان دانشگاه تهران

در هفته‌ای که گذشت، یاد و خاطر خیر جاودان دانشگاه تهران زنده‌یاد دکتر داوود پارساپژوه از اساتید برجسته دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم.

به گزارش بنیاد حامیان دانشگاه تهران 20 مرداد سالروز درگذشت دکتر داوود پارساپژوه از مشاهیر دانشگاه، خیر جاودان بنیاد حامیان، استاد و رئیس پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران است. او در سال 1394 و در سن 74 سالگی به دیار حق شتافت.

داود پارسا پژوه از اساتید برجسته دانشگاه تهران است که در رشته صنایع چوب و در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران فعالیت داشته است. این استاد به نویسندگی و مترجمی در حوزه خود فعالیت داشت. از جمله آثار او تکنولوژی چوب (کتاب برگزیده ده سال اخیر انقلاب اسلامی  در سال 1367)، اطلس چوب‌های شمال ایران به دو زبان فارسی و فرانسه، صنایع چوب و حفاظت صنعتی (کتاب سال  ۱۳۷۵) است، همچنین وی مقالات متعددی به زبان‌های فارسی و خارجی منتشر و در نشست‌های متعدد بین‌المللی شرکت کرده است.

او به مدت 4 دوره ریاست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران را در دست داشت. همچنین 3 دوره مدیریت گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ،5 سال معاونت پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، 1 سال و نیم معاونت دانشگاه تهران، به مدت 3 سال عضو شورای عالی پژوهش‌های علمی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و 3 سال نیز در سمت سردبیری مجله منابع طبیعی ایران فعالیت داشته است.

این خیر جاودان در تهران به سال 1320 متولد شد. لیسانس مهندسی را در رشته جنگل و مراتع از دانشکده کشاورزی  دانشگاه تهران در سال 1344 اخد کرد. پس از آن کارشناسی ارشد بیولوژی گیاهی (چوبشناسی) را از نانسی، شهری در فرانسه به سال 1347 و دکترای خود را نیز در رشته مهندسی تکنولوژی چوب از همان کشور در سال 1349 دریافت کرد.

او  در سال 1349 به مرتبه استادیاری دانشگاه تهران، در سال 1354 به مرتبه دانشیاری دانشگاه تهران و در سال 1363 به مقام استادی دانشگاه تهران دست یافت. پارسا پژوه در سال ۱۳۷۱ به عنوان استاد برگزیده دانشگاه تهران و در سال ۱۳۷۲ به عنوان استاد نمونه دانشگاه‌های کشور انتخاب شده است.

این خیر بنیاد حامیان دانشگاه تهران علاقه و تعصب خاصی به گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ پردیس کشاورزی و منابع طبیعی داشتند. بدین سبب خانواده ایشان جهت همکاری با گروه مذکور اقدام به اهداء جایزه تحصیلی به دانشجویان منتخب دکتری کردند. هر ساله کمک هزینه 3 میلیون تومانی این مرحوم به دو دانشجوی دکتری که پروپوزال آنها دارای شرایط و سطح کار علمی بالا و خلاق باشد تعلق می‌گیرد.

بنیاد حامیان هم‌زمان با سالروز در گذشت ایشان، یاد و خاطرشان را گرامی می‌دارد و از خداوند متعال درخواست دارد که راه ایشان پر رهرو باشد.

هر حمایتی از طرف شما خیر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد؛ چه کوچک و چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست به سوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید فردا به غرور و سرور خواهید دروید. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.charityapp.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید