مرحوم سید رضا حجازی

زنده‌یاد دکتر سید رضا حجازی

 تولد: 1301   درگذشت: _

شغل: استاد دانشکده کشاورزی

مورد اهدا: مبلغ 200 میلیون ریال بابت جایزه به دانشجویان دکتری دانشکده منابع طبیعی
مرحوم دكتر سيد رضا حجازی، استاد دانشگاه تهران و مؤسس نخستين دانشكده منابع طبيعي، در سال 1301 در تهران متولد گرديد. در سال 1323 پس از اخذ ديپلم و قبولی در كنكور، در دانشكده كشاورزی به ادامه تحصيل پرداخت. در سال 1327 ليسانس خود را با احراز رتبه اول در رشته جنگل دريافت نمود و مدال درجه اول علمی از وزارت علوم وقت به وی اعطا شد. برای ادامه تحصيل در رشته چوب‌شناسی به كشور بلژيک عزيمت نمود. پس از اخذ دكترای تخصصی در رشته چوب‌شناسی به ايران بازگشت.
استاد فرهيخته علاوه بر اينكه عمر خود را در راه اعتلای علمی و آموزش دانشجويان صرف نمود، از نظر عاطفی نيز همواره به مشكلات دانشجويان توجه داشت و به موجب وصيت‌نامه استاد، اقدامات خيرخواهانه‌ای برای تسكين آلام دانشجويان نيازمند و مستمند معمول داشت.
لازم به ذكر است كه در خصوص اجرای وصيت‌نامه آن مرحوم در آبان 1388، با حضور مسئولين محترم پرديس كشاورزی و دانشگاه تهران از يک طرف، و سركار خانم دكتر شاهسوند بغدادی همسر مرحوم دكتر حجازی، و جناب آقای مهندس بهرام شاهسوند برادر همسر آن مرحوم؛ و در خصوص نحوه اجرای دقيق وصيت‌نامه تصميم‌گيری به عمل آمد.

نیت خیر و کمک این خیّر نیک‌اندیش چراغی را در دانشگاه تهران روشن کرد که هم‌اکنون بیش از 1500 نفر از دوست‌داران و اعضای خانواده دانشگاه (اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه) به جمع خیرین و واقفین دانشگاه پیوسته اند.
و این راه ادامه دارد حتی با اهدای 10 هزار تومان

برای حمایت از دانشگاه تهران کلیک کنید.