انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد حامیان دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد علم و فناوری جمیلی

بنیاد حامیان دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد حامیان دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد علم و فناوری جمیلی با هدف حمایت بیش‌تر از شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های نوآور و تسهیل برقراری ارتباط میان دانشجویان و صنعت منعقد گردید.

در این جلسه دکتر محمود کمره‌ای، رئیس هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران اظهار داشت: « ما آماده همکاری همه جانبه برای اجرای این تفاهم نامه هستیم و با توجه به 20 شعبه بنیاد حامیان در واحدهای دانشگاه تهران می‌توانیم ارتباط‌گیری با دانشکده‌ها را تسهیل کنیم. بعضی شرکت های دانش بنیان و تازه تاسیس و هسته های فناور، ایده و علاقه دارند اما ممکن است شناخت کافی از شرایط را نداشته باشند. طبق آمار، درصد بسیار زیادی از شرکت ها و گروه های جوان تازه تاسیس با شکست مواجه می‌شوند و درصد خیلی کمی به موفقیت می‌رسند. تلاش ما باید بر حمایت بیش‌تر مخصوصا برای آن درصد موفق باشد.»

دکتر علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز گفت: « ما دنبال این هستیم که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تبدیل به پاتوق دانشجویان شود تا بتوانند با آشنایی بیش‌تر، ایده‌های خود را مطرح کرده و آن‌ها را پرورش دهند تا از دل آن ایده‌ها محصولاتی برای توسعه خلق شود.»

وی افزود: « در حقیقت سرمایه‌گذاری به تیم‌های دانشجویی پرتلاش و جوان بسیار کمک می‌کند. رساله‌ها و پایان نامه‌های بسیاری در دانشکده‌های دانشگاه تهران هستند که روی قفسه‌های کتابخانه، متاسفانه خاک می‌خورند؛ بسیاری از این‌ها پتانسیل بسیار زیادی برای اجرایی شدن دارند.

مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس هیات‌امنای بنیاد علم و فناوری جمیلی نیز بیان کرد: «علاوه بر کمک مالی باید به شکل‌های دیگری نیز از متخصصین جوان حمایت کرد تا بتوانند مشاوره‌های لازم را برای پیش بردن کارهایشان بگیرند و در مسیر فعالیت و دریافت کمک، با مشکلات حقوقی مواجه نشوند.»

ایشان از لزوم آشنایی شرکت‌های دانش بنیان با صنعت، به معنای واقعی کلمه گفت و ادامه داد: « این آشنایی موجب تقویت هر چه بیش‌تر تولید در کشور شده و  قیمت تمام شده محصولات را برای کارخانه‌ها به شدت کاهش می‌دهد.»

برای خواندن مطالب بیش‌تر و جذاب‌تر و همراهی با ما در راستای ساختن بنیادی نیک و مستحکم برای دانشگاه و پیش‌بردن مرزهای علم، سایت و صفحات بنیاد حامیان دانشگاه تهران در فضای مجازی را دنبال نمایید.

برای ورود به صفحه جایزه حمایتی تحصیلی بنیاد حامیان:          کلیک کنید     

برای ورود به کانال تلگرام بنیاد حامیان:                                 کلیک کنید     

برای ورود به صفحه اینستاگرام بنیاد حامیان:                         کلیک کنید    

برای ورود به کانال واتساپ بنیاد حامیان:                              کلیک کنید

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید