موسیقی ماندگار محبت، جایزه حمایتی تحصیلی دکتر حوری سپهری

دکتر حوری سپهری

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، زندگی آدم‌ها به سان قطعات موسیقی است. با اوج‌ و فرودهای گوناگون، سازهای متفاوت، غمگین و شاد، هیجان‌انگیز و آرامش‌بخش. در این میان تعدادی هم هستند که یک قطعه خاص و جذاب‌تر می‌سازند که علاوه بر به وجد آوردن جسم‌ها، به روح انسان‌ها نیز جان می‌بخشد، موسیقی ماندگار محبت …

بانو حوری سپهری در یک خانواده فرهنگی و هنری و در تهران متولد شد. دوران کودکی را در یک مدرسه جذاب، با شادی و شعر و موسیقی سپری کرد. این محیط متفاوت و داشتن پدری که پیانو و ویولن می‌نواخت باعث شد تا به موسیقی و مخصوصا نواختن پیانو علاقه‌مند شود و سودای پیانیست شدن را در سر بپروراند. اما پدر که هوش سرشار دخترش را می‌دید از او خواست تا تحصیل را در اولویت قرار دهد.

دانشگاه آرزوها

بعد از دریافت لیسانس در دانشسرای عالی تهران، بانو سپهری توانست در رشته فیزیولوژی و در دانشگاهی که رویای تحصیل در آن را داشت، پذیرش بگیرد. دانشگاهی که به قول خودش، بزرگ‌ترین افراد تاریخ معاصر ایران از آن فارغ‌التحصیل شده بودند و همواره اصالتی خاص و مثال‌زدنی داشت.

دکتر حوری سپهری

از سوربن به تهران

مسیر تحصیل تا مقطع دکترا در دانشگاه سوربن ادامه داشت. دکتر سپهری در حوزه فیزیولوژی جانوری تخصصش را گرفت و علی‌رغم داشتن شرایطی مساعد برای ادامه زندگی در فرانسه، به ایران بازگشت. او حالا تبدیل به استاد دانشگاه محبوبش شده بود. با تلاشی مثال‌زدنی، بیش از 114 مقاله و ده‌ها کتاب را به نگارش درآورد و یکی از پایه‌گذاران مقطع دکترای رشته فیزیولوژی جانوری در دانشگاه تهران شد.

برای بهروزی ایران

دانشگاه سوربن از دکتر حوری سپهری دعوت می‌کند تا فعالیت‌هایش را در فرانسه دوباره از سر بگیرد اما او ماندن در ایران را ترجیح می‌دهد. دکتر سپهری می‌گوید اگر دوباره هم در این موقعیت قرار بگیرد، باز ایران را انتخاب می‌کند. او از ایران به عنوان خانه‌اش یاد می‌کند، خانه‌ای که آرامش‌دهنده و جان‌بخش است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تاریخ و فرهنگ و هنر غنی‌اش شود.

جایزه حمایتی تحصیلی استاد حوری سپهری

استاد سپهری از میزان اهمیت نهاد علم نزد مردم کشورهایی چون فرانسه و آلمان می‌گوید. این‌که آن‌ها وظیفه خود می‌دانند که از دانشگاه و دانشجویان حمایت کنند زیرا گسترش مرزهای دانش را برابر با بهبود وضعیت کشور و زندگی‌شان به حساب می‌آورند. با همین بینش است که دکتر حوری سپهری جایزه حمایتی تحصیلی را برای دانشجویان دانشگاه تهران در نظر گرفته تا بتواند قدمی در راستای تعالی نهاد علم و بهروزی سرزمین محبوبش بردارد.

برای خواندن مطالب بیش‌تر و جذاب‌تر و همراهی با ما در راستای ساختن بنیادی نیک و مستحکم برای دانشگاه و پیش‌بردن مرزهای علم، سایت و صفحات بنیاد حامیان دانشگاه تهران در فضای مجازی را دنبال نمایید.

برای ورود به صفحه جایزه حمایتی تحصیلی بنیاد حامیان:          کلیک کنید     

برای ورود به کانال تلگرام بنیاد حامیان:                                 کلیک کنید     

برای ورود به صفحه اینستاگرام بنیاد حامیان:                         کلیک کنید    

برای ورود به کانال واتساپ بنیادحامیان:                               کلیک کنید

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید