دکتر محمدرضا حافظی، خیر جاودان دانشگاه تهران

دکتر محمدرضا حافظی

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، ۲۱ خرداد ماه سالروز درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، خیر جاودان دانشگاه تهران و پدر مدرسه‌سازی ایران است. زنده‌یاد حافظی از موسسین «جامعه خیّرین مدرسه‌ساز» کشور بود و ۱۴ مدرسه را با هزینه شخصی خود برای فرزندان ایران‌زمین ساخت. او عضو هیات موسس و هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز بود و در سال های مختلف از بورسیه دانشجویان دانشگاه تهران حمایت می‌کرد.

زنده یاد محمدرضا حافظی، پدر مدرسه‌سازی ایران

دکتر محمدرضا حافظی در سال ۱۳۰۸ دیده به جهان گشود. او دکترای مدیریت را از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا کسب کرد و به مدت ۲۰ سال در منصب رییس جامعه خیرین مدرسه­‌ساز مشغول به خدمت بود. از این مرد بزرگ به‌عنوان پدر مدرسه­‌سازی ایران یاد می‌­شود. فعالیت­‌های خیرخواهانه­‌ی او به ایران محدود نماند؛ دکتر حافظی عضو کمیسیون ملی یونسکو نیز بود.
در خارج از کشور نیز برای ایرانیان به احداث و نوسازی مدارس مشغول بود. هم‌چنین تشویق به مشارکت در امر مدرسه­‌سازی، کمک به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دیگر فعالیت­‌های مهم او در مدت حیات بود.
ایشان بیش از ۱۴ مدرسه در کشور را با هزینه­ شخصی خود احداث کرد و همچنین مشارکت جدی در ساخت حدود ۵۰ درصد از مدارس کشور را نیز داشته است. این خیر جاودان از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران خدماتی از جمله بورسیه دانشجویان کارشناسی، کمک به ساخت ساختمان دانشکده کارآفرینی و اهدای مالی به صندوق نیکوکاری به دانشگاه تهران عرضه داشته است.
زنده‌یاد حافظی در ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۸ دار فانی را واع گفت و به دیدار معبود شتافت.

برای خواندن مطالب بیش‌تر و جذاب‌تر و همراهی با ما در راستای ساختن بنیادی نیک و مستحکم برای دانشگاه و پیش‌بردن مرزهای علم، سایت و صفحات بنیاد حامیان دانشگاه تهران در فضای مجازی را دنبال نمایید.

برای ورود به صفحه جایزه حمایتی تحصیلی بنیاد حامیان:          کلیک کنید     

برای ورود به کانال تلگرام بنیاد حامیان:                                 کلیک کنید     

برای ورود به صفحه اینستاگرام بنیاد حامیان:                         کلیک کنید    

برای ورود به کانال واتساپ بنیادحامیان:                               کلیک کنید

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید