پیوستن به جمع خیرین دانشگاه تهران بزرگ‌ترین آرزوی قلبی من است

آقای میثم گرشاسبی از دانشجویان افتخارآفرین بورسیه دوره چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران است. آقای گرشاسبی هم‌اکنون با سهمیه استعداد درخشان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، میثم گرشاسبی از دانشجویان بورسیه دوره چهارم بنیاد، موفق به کسب سهمیه استعداد درخشان برای ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب شده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان، از زندگی تحصیلی و موفقیت‌هایش در زمینه‌های گوناگون می‌گوید که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

آیا در زمان تحصیل در مدرسه یا دانشگاه، توانمندی خاصی داشتید که موجب افتخارآفرینی شما در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و … باشد؟

شاید مهمترین توانمندی و شاخصه‌ای که در تمام این دوران داشتم روحیه رقابت و میل به پیشرفت بود که خود این باعث می‌شد به‌دنبال کسب توانمندی‌های تخصصی‌تر باشم که از دوران دبیرستان با راه یافتن به دبیرستان ماندگار البرز شروع شد و در دانشگاه هم به رتبه اول بودن در رشته، تحصیل در دوره کهاد عمران و ثبت ایده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و … ختم شده است.

به چه دلیل رشته علوم و مهندسی آب را برای تحصیل انتخاب کردید؟ آیا علاقه خاصی به این رشته داشتید؟

چون از دوران کودکی خانوادگی به سمت طالقان رفت و آمد داشتیم، ساخت سد طالقان را به صورت مرحله به مرحله دیدم و از همان جا علاقه به این زمینه در من پیدا شد.

چگونه پله‌های ترقی را در طول تحصیل در دانشگاه طی کردید؟

تمرکز روی زمینه تحصیلی و دنبال کردن موضوعات روز در رشته برای ایجاد جذابیت بیش‌تر مهم‌ترین عامل پیشرفت است.

در چه سال و چه ترمی بورسیه بنیاد حامیان شدید؟

ترم سوم دانشگاه موفق به اخذ بورسیه از بنیاد شدم.

بورسیه بنیاد حامیان چه تاثیری در زندگی تحصیلی و دانشجویی شما داشته است؟

حس خوب تشویق شدن و دیده شدن، و این موضوع به من انگیزه مضاعف برای تحصیل داده است.

به نظر شما نوع و میزان حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران کافی است و یا می‌تواند اشکال دیگری داشته باشد؟ انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه ذکر کنید.

من به حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران از جنبه معنوی آن نگاه می‌کنم. به‌همین خاطر دنبال این موضوع نیستم که میزان این حمایت کافی بوده یا نه، مهم انگیزه‌ای است که این حمایت برای پیشرفت در دانشجوها ایجاد می‌کند و راهی به سمت آینده‌ای روشن باز خواهد کرد که آن را با هیچ قیمتی نمی‌توان خرید.

اگر خواسته باشید در جمع نو دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم و مهندسی آب سخنرانی کنید، چه مواردی را بیان می‌کنید؟

حتما از همین ابتدا در کنار مهندسین و اساتید در محیط‌های کاری قرار بگیرند بدون هیچ چشم‌داشت مالی و صرفا برای یادگیری و تجربه‌اندوزی که مهم‌ترین وظیفه‌ایست که یک دانشجو در دوران کارشناسی دارد.

سخن آخر:

بنیاد حامیان دانشگاه تهران باعث دیده شدن خیرین شد و خیرین دید من را نسبت به هدف نهایی زندگی به طور کامل عوض کردند و در حال حاضر پیوستن به جمع خیرین دانشگاه تهران بزرگ‌ترین آرزوی قلبی من است.

میثم گرشاسبی دانشجوی افتخارآفرین بورسیه دوره چهارم بنیاد حامیان دانشگاه تهران هم‌اکنون با سهمیه استعداد درخشان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب است.

دانشجویان گرامی بورسیه برتر ادوار بنیاد حامیان دانشگاه تهران که مایل‌اند موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری‌شان در سایت بنیاد اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند درصورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر از طریق ایمیل‌ info@utf.ut.ac.ir با بنیاد تماس حاصل فرمایند و مدارک و مستندات موفقیت‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱- کسب ۲ مرتبه عنوان رتبه نخست در رشته تحصیلی خود

۲- رتبه های برتر پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۳- کسب عنوان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری تحصیلی

۴- رتبه های نخست در المپیاد های علمی دانشجویی معتبر

۵- کسب رتبه بین المللی در مسابقات ورزشی

۶- رتبه نخست در جشنواره های علمی معتبر

۷- انصراف دانشجویان واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نفع سایر افراد

۸- راه اندازی موفقیت آمیز استارت آپ یا شرکت در حوزه کارآفرینی

به امید موفقیت روزافزون شما

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید