آغاز پروژه احداث «مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی» در دانشگاه تهران با حمایت کارآفرینان نیک‌اندیش حامی علم

پروژه احداث «مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با حمایت کارآفرینان حامی فعالیت‌های علمی و فناورانه با حضور مسئولان دانشگاه و کارآفرینان نیکوکار، آغاز شد.

به گزارش بنیاد حامیان دانشگاه تهران به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی دانشگاه تهران، آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث «مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حمایت کارآفرینان حامی فعالیت‌های علمی و فناورانه، با هدف تامین فضای جدید برای اساتید و دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه تجاری‌سازی برگزار شد.

دکتر «سیدمحمد مقیمی» رییس دانشگاه تهران در آیین کلنگ‌زنی این مرکز، با اشاره به استقرار کم‌تر از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم‌وفناوری این دانشگاه گفت: «تحقق هدف‌گذاری دانشگاه برای ایجاد و استقرار ۲هزار شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اکتفا به منابع مالی دانشگاه تهران ممکن نیست، بنابراین یکی از استراتژی‌های اصلی دانشگاه ما، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز راه‌اندازی واحدهای فناور، ایجاد شراکت و ائتلاف‌های استراتژیک بین دانشگاه تهران با شرکت‌های کارآفرین و فعالان عرصه صنعت است.»

او با اشاره به نقش تجاری‌سازی و نوآوری در توسعه پایدار افزود: «ایجاد ساختار و چارچوب‌های لازم در زمینه مذاکره بین نهاد دانشگاه با کارآفرینان، حامیان و خیّرین حوزه علم و فناوری ضروری است.»

رییس دانشگاه تهران هم‌چنین با تاکید بر تاثیر یک مدل مذاکره منحصر به فرد در ایجاد تعادل بین انتظارات متقابل صنعت و دانشگاه، تجربه‌هایی نظیر جلب حمایت کارآفرینان برای احداث «مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران را الگوی موفقی در این زمینه دانست.

دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: «در مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی، افرادی که علاقمند به راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان هستند اما ریسک‌پذیری لازم را ندارند، به شرکت‌های مرتبط با حوزه تخصصی خود ورود می‌کنند تا مهارت‌ و جسارت لازم را به‌دست آورند».

دکتر «طاهر روشندل اربطانی» رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: «پروژه احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی به متراژ ۲۵ هزار مترمربع برای استقرار استارتاپ‌ها و مراکز فناوری و ایجاد امکانات جانبی نظیر تالار و سالن‌های ورزشی، بزرگترین پروژه عمرانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در تاریخ دانشکده است که بر اساس تفاهم‌نامه با کارآفرینان حامی نهاد علم، طی ۳ سال احداث خواهد شد.»
گفتنی است در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای بین دکتر «سید محمد مقیمی» رییس دانشگاه تهران و مهندس «سید ایمان میری» مدیرعامل هلدینگ داده گستر عصر نوین (های‌وب) و کارآفرین حامی فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه امضا شد که طبق آن قرار است این مرکز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در راستای مسئولیت اجتماعی و مشارکت دانشگاه و صنعت برای ارزش‌آفرینی احداث شود.

مهندس میری مدیرعامل هلدینگ داده گستر عصر نوین در سخنان خود در این مراسم، دانشگاه تهران را به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور و دانشکده مدیریت را با اثرگذاری بالا، کمک شایان توجهی به توسعه فضای تجاری‌سازی صنایع، پیشرفت کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها دانست که هدف‌شان تلاش برای حرکت در مرزهای دانش است.

شرکت داده‌گستر عصر نوین که از سال ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده آغاز بـه کار نموده است، اکنون با نام تجاری «های‌وب» در بازار مخابرات و ارتباطات کشور فعال است. این شرکت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، با تامین و تقبل هزینه و منابع مالی ساخت «مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی» دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در مسیر ارتباط بیش از پیش دانشگاه و صنعت گام برداشته است.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از معماران آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه در وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و ارتقای علم و دانش، اقدام فرمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید