برگزاری جلسه انتخاب هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، جلسه انتخابات اعضای هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه ۱۳۹۹ در محل دانشکده و با حضور معاون اداری مالی دانشگاه تهران، رئیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران، شهردار منطقه 6 استان تهران، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و جمعی از خیّرین و حامیان محترم و اساتید و اعضای هیئت موسس بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این جلسه ابتدا گزارشی از سوی ریاست محترم دانشکده علوم اجتماعی دکتر سید مهدی اعتمادی‌فرد با محوریت اقدامات خیرخواهانه‌ای که تا کنون در این دانشکده انجام شده است، برای حاضرین قرائت شد که جزییات آن در پی می‌آید:

  • تکمیل و به سرانجام رساندن زمین چمن دانشکده علوم اجتماعی توسط بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد
  • ساخت و تحویل سرویس‌های بهداشتی شش طبقه و‌ دوش تربیت بدنی برای خانم‌ها و آقایان طی دو ماه توسط بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد
  • تکمیل و تدوین طرح اولیه نمازخانه دانشکده علوم اجتماعی توسط بنیاد نیکوکاری جمیلی
  • تجهیز تالار ابن‌خلدون با کمک و حمایت شهرداری تهران و زیباسازی شهرداری تهران
  • تجهیز سالن تربیت بدنی با حمایت معاون وزیر علوم و پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه

در ادامه این جلسه، شش نفر با انتخاب اعضا به عنوان هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی با رای حاضرین انتخاب شدند که عبارتند از: دکتر نصرتی، دکتر غفاری، خیر نیک اندیش آقای مؤتمن صالحی، خیر نیک اندیش آقای تمنا، خیر نیک اندیش آقای نیک‌خواه و خانم دکتر بهار. به علاوه آقایان دکتر میرزایی و دکتر ریاضی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند و همچنین دکتر جوادی یگانه به ‌عنوان بازرس اصلی و دکتر دهقان به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب و معرفی شدند.
گفتنی است در جلسه انتخابات هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی درباره سه پروژه مورد نیاز و در اولویت دانشکده نیز اطلاع‌رسانی شد که به قرار زیر است:
۱- احداث باغ ایرانی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که هدف آن ایجاد فضایی باز، تعاملی و تفریحی برای دانشجویان است. این باغ با قرار گرفتن در دل دانشگاه و نقش ارتباطی آن بین ساختمان‌های مختلف دانشکده، با الهام‌گیری از طرح باغ‌های ایرانی که بر پایه گردش آب و طراوت طرح‌ریزی شده است، مکانی را که در حاضر بلااستفاده بوده به محلی برای تفریح و تعامل و نشاط و سرزندگی بدل خواهد کرد.
۲- آزمایشگاه ژنتیک بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که هدف از تاسیس و راه‌اندازی آن، تبدیل دانشگاه تهران به قطب ژنتیک انسانی در ایران و استخراج ماده وراثتی باستانی و امروزی انسانی، پاسخ به سوالات و ابهام‌ها در مورد تاریخ زندگی انسان در گذشته تا کنون از جمله مهاجرت‌ها، ریشه‌یابی برخی بیماری‌ها، تنوع جمعیتی معیشتی، تغییرات زیستی و فرهنگی مهم در زندگی انسان در فلات ایران، استفاده حداکثری از بقایای انسانی به دست آمده در محوطه‌های باستانی در راستای پاسخ به این پرسش‌ها، و استقلال در زمینه کسب این اطلاعات بدون نیاز به آزمایشگاه‌های خارجی است.
۳- تالار چندمنظوره با کاربری برگزاری نشست، جلسات شورای دانشکده و دفاع پایان‌نامه که با هدف برگزاری جلسات مجازی و حضوری ساخته خواهد شد و مجهز به امکانات صوتی و تصویری مناسب خواهد بود و مشکل کنونی کمبود مکان در فصل دفاع پایان‌نامه‌ها را کاهش خواهد داد.
در انتهای این مراسم ۲۲ نهال درخت شامل گونه‌های «بلوط»، «ابریشم ایرانی»، «ژینکو»، «سماق ایرانی» و «توت» با نیت گرامی‌داشت یاد و خاطرات شهدای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از جمله «حبیب روزی‌طلب»، «محسن چیت‌چیان»، «علیرضا صفاجو»، «حبیب‌الله مالکی قمی»، «فتح‌الله ژیان‌پناه»، «سید اصغر سجادیان»، «علی جهان‌آرا»، «کامران آقاحسینی نائینی» و «احمد اخلاص» در محوطه دانشکده علوم اجتماعی کاشته و آبیاری شد. شایان ذکر است که نهال «ژینکو» از دوره سوم زمین‌شناسی و از دوره دایناسورها باقی مانده و به «فسیل زنده» معروف است. این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم ایرانی (مقاوم به خشکی، بی‌آبی، گرما و آلودگی) هستند و هدف دانشگاه تهران از کاشت این نهال‌ها، احیای گونه‌های ایرانی است.
بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حمایت جمعی از خیّرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران در سوم مهرماه ۱۳۹۹ تاسیس شد که هم‌زمان با آن سه پروژه عمرانی تکمیل شده توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در این دانشکده نیز به افتتاح رسید. به گفته دکتر نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در مراسم تاسیس بنیاد حامیان دانشکده علوم اجتماعی، این بنیاد به عنوان یک نهاد واسط برای ارتباط بین دانشگاه و جامعه تاثیر بسیاری از لحاظ معنوی، فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت و در برقراری ارتباط با خیرین گرامی کمک شایانی خواهد کرد.

[cz_gallery layout=”cz_grid_carousel” id=”cz_100562″ images=”4020,4019,4018,4016,4017″]
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید