بنیاد حامیان دانشگاه تهران روز مهندس را تبریک می‌گوید

در تقویم شمسی روز پنجم اسفند ماه را که روز تولد خواجه نصیر‌الدین طوسی است به عنوان روز مهندس انتخاب کرده‌اند. طوسی از دانشمندان ایرانی قرن ششم بوده که هر ساله به پاس سخت کوشی و دستیابی‌های او در زمینه‌های علمی، همزمان با روز تولدش، مقام مهندسین گرامی داشته می‌شود. از این رو پنجم اسفند ماه در ایران روز مهندس نام گرفته است.

تجلیل از مقام مهندس در واقع به دلیل نقش این افراد در سازندگی کشور است. بطوریکه بدون در نظر گرفتن اهمیت حضور مهندسین ماهر و متخصص، امکان رشد و حرکت به سوی توسعه‌ی ایران عزیز میسر نبوده است. بنایراین تعیین یک روز در تقویم رسمی ایران برای قدردانی از زحمات این بزرگواران اهمیت پیدا کرده است.

مهندسین حتی در گسترش نهادهای توسعه و ترویج علم نیز در دهه‌های گذشته نقش آفرینی کرده‌اند. در این راستا نقش ایشان را در تاسیس دانشکده و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تهران نمی‌توان نادیده گرفت.

دانشگاه تهران نیز از ابتدای فعالیت خود تا به حال به‌عنوان پرورش دهنده‌ی نیروی انسانی متخصص و ماهر در کشور، نقش انکارناپذیری در تربیت مهندسین گرانقدر داشته است.

در میان تمامی مهندسین کشور و به‌طور خاص فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، خیرین و حامیان معنوی و مالی بسیاری همواره حضور داشته و دارند که کمک‌های ارزشمندشان مایه‌ی تداوم راهشان بوده است. در طی این سال‌های فعالیت بنیاد حامیان دانشگاه تهران، دانشجویان متعددی از حمایت‌های سخاوتمندانه‌ی مهندسین خیّر و نیک‌اندیش دانشگاه برخوردار شده‌اند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران، روز مهندس را به تمامی مهندسین سخت‌کوش و گرانقدر کشور تبریک می‌گوید و حضور اثربخش ایشان در مسیر رشد کشور را مایه‌ی فخر و مباهات می‌داند و از خداوند متعال، پیشرفت روزافزون این عزیزان را خواستار است.

امید است که همانند ادوار گذشته، مهندسین و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی دانشگاه تهران، دانشجویان این قطب علمی کشور را از حمایت‌های معنوی و کمک‌های مالی خود بی‌نصیب نگذاشته و بدین وسیله زمینه‌های لازم برای تداوم راه دانشمندانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی را فراهم آورند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید