روز جهانی مهربانی – world Kindness Day

روز جهانی مهربانی یک روز بین المللی است که در سال 1998 برای ترویج مهربانی در سراسر جهان تشکیل شد و هر ساله در 13 نوامبر به عنوان بخشی از جنبش جهانی مهربانی برگزار می شود. در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، ژاپن، استرالیا و امارات مشاهده می شود. روز جهانی مهربانی این فرصت را به ما می دهد تا در مورد یکی از مهم ترین و متحد کننده ترین اصول انسانی تأمل کنیم. در روزی که به پتانسیل مثبت اعمال مهربانانه بزرگ و کوچک اختصاص داده شده است، سعی می‌شود این ویژگی مهم را که افراد از هر نوع را دور هم جمع می کند، ترویج شود.

تاریخچه روز جهانی مهربانی

تاریخچه این گروه به کنوانسیون مستقر در توکیو در سال 1997 باز می گردد. مجموعه ای از موسسات و انجمن های مستقر در کشورهایی از جمله استرالیا، تایلند، ایالات متحده، و بریتانیا به دلیل تعهدشان به حمایت از مهربانی در جامعه در این کنفرانس گرد هم آمده بودند. پیکربندی اولیه جنبش جهانی مهربانی در نتیجه این رویداد شکل گرفت، با اعلامیه کتبی آغاز به کار آنها که “تعهد آنها برای پیوستن به یکدیگر برای ساختن جهانی مهربان تر و دلسوزتر” بود. در سال 1998، در تعقیب این هدف، راه اندازی افتتاحیه روز جهانی مهربانی را تسهیل کردند.

هدف از روز جهانی مهربانی، همانطور که توسط جنبش جهانی مهربانی مشخص شده است، ” برجسته کردن اعمال خوب در جامعه با تمرکز بر قدرت مثبت و رشته مشترک مهربانی است که ما را به هم پیوند می دهد.” از زمان ایجاد آن بیش از دو دهه پیش، این روز به طور واقعی توجه جهانی را به خود جلب کرده است.

در حالی که در حال حاضر، این روز یکی از جشن های غیررسمی است، امید جنبش جهانی مهربانی برای به رسمیت شناختن رسمی از سوی سازمان ملل متحد می‌باشد. اگر این گروه در تلاش های خود موفق باشد، روز جهانی مهربانی به صفوف روزهای رسمی مانند روز جهانی صلح، روز حقوق بشر و روز جهانی بهداشت می پیوندد.

هدف از روز جهانی مهربانی گسترش مهربانی با اعمال کوچک است. سنت اصلی روز این است که مهربان باشیم و سعی کنیم مهربانی را بر نفرت غلبه دهیم. چه کمک به کسی در انجام کارهای خانه باشد، چه وقت گذاشتن برای همدلی با شخصی، یا تشویق و ستایش افراد موثر ، و یا هر نوع کار مهربانانه دیگر.

فعالیت های روز جهانی مهربانی

امروز حداقل سه عمل مهربانانه تصادفی انجام دهید

لبخند بزنید، صندلی خود را در قطار شلوغ به فرد سالخورده یا کم‌توان بدهید، در عبور کودکان از خیابان آن‌ها را همراهی کنید و بسیار از کارهای این چنین.

حداقل سه عمل مهربانانه تصادفی انجام دهید و ببینید چه جادویی در پی دارد!

مهربانی مسری است. محققان آزمایشگاه علوم اعصاب اجتماعی استنفورد دریافتند که وقتی افراد دیگری را مهربان می بینند، احتمالاً خودشان با دیگران مهربانانه رفتار می کنند.

فشار خون را کاهش می دهد

گرمای عاطفی هورمون اکسی توسین را آزاد می کند که رگ های خونی را گشاد می کند و در نتیجه فشار خون شما را کاهش می دهد.

ما روز جهانی مهربانی را دوست داریم چون:

  • بهانه ای برای خلاقیت در مهربانی شما ارائه می دهد
  • روز جهانی مهربانی این فرصت را به شما می دهد که به روش های فوق العاده خاص یا منحصر به فرد برای انجام اعمال مهربانانه فکر کنید.
  • بزرگداشت مهربانی و مزایایی که از این جنبه انسانی به دست می آوریم ارزشمند است. این به ما یادآوری می کند که ما نه در زندگی خود تنها هستیم و نه در دنیایی زندگی می کنیم که خوبی ها در آن ظاهر نمی شوند.
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید