سال‌روز افتتاح «خانه و موزه مقدم» موقوفه زنده‌یاد محسن مقدم

بنیاد حامیان دانشگاه تهران دوازدهمین سالروز افتتاح موزه مقدم موقوفه ارزشمند خیر جاویدان محسن مقدم را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، خانه و موزه مقدم در سال ۱۳۵۱ توسط خیر جاویدان محسن مقدم استاد ممتاز دانشگاه تهران به دانشگاه تهران وقف شد. این خانه در سال 1388 برای ورود عموم افراد بازگشایی شد.

دکتر مقدم و همسر فرانسوی‌شان پس از بازگشت از اروپا در سال 1316 در خانه پدری (محل فعلی موزه مقدم) اقامت گزیدند و تا پایان عمر به حفاظت و نگهداری این مکان پر ارزش پرداختند. او با توجه به علاقه وافرشان برای نگهداری تاریخ و تمدن ایرانی، خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده به دانشگاه تهران اهدا کرد.

 دکتر مقدم در سال ۱۳۶۶ به دیار حق شتافت و پس از فوت همسر در سال ۱۳۶۹، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت و از سال ۱۳۸۸ این خانه به‌صورت موزه فعلی در منطقه ۱۱ شهرداری تهران شروع به کار کرد.

از ویژگی‌های بارز این موزه می‌توان به تنوع کلکسیون‌ها، تعداد آثار و قدمت اشیاء و همچنین همگون بودن فضای معماری با آثار تاریخی اشاره کرد، فضایی که مساحت تقریبی 2200 مترمربع دارد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. موزه مقدم اکنون تحت نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران سالروز افتتاح خانه و موزه مقدم را گرامی داشته و امید دارد راه دکتر محسن مقدم و خیرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران پر رهرو باشد.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید