معرفی خیّر نیک‌اندیش دانشگاه تهران بعنوان استاد نمونه کشوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از خبرگزاری مهر، روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بیست‌وهشتمین آیین نکوداشت اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها، ۱۶ استاد نمونه کشوری معرفی شده و از آن‌ها تقدیر شد. استاد محترم گروه صنایع غذایی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر «سید محمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی» و از خیّرین نیک‌نام دانشگاه یکی از این ۱۶ تن بودند.

در این مراسم عبدالرضا باقری قائم‌مقام وزیر علوم گفت: «این ۱۶ تن از میان ۵۹ استاد از ۲۴ دانشگاه و پژوهشگاه بر اساس شاخه‌های تخصصی به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده‌اند و طی دوره‌های گذشته تا کنون ۴۰۷ عضو هیات‌علمی از ۴۷ دانشگاه به‌عنوان اساتید نمونه کشوری معرفی شده‌اند.»

به گفته قائم‌مقام وزیر علوم، آیین نکوداشت اساتید نمونه کشوری همه ساله در اردیبهشت ماه همزمان با شهادت استاد مطهری صورت می‌گرفته که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم به تاخیر افتاده است.

باقری با تاکید بر اینکه فرایند انتخاب اعضای هیات‌علمی نمونه، هرسال از طریق ارسال دستورالعمل‌های مربوطه به دانشگاه‌ها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: «منتخبان بر اساس کل امتیاز پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی، توسط دانشگاه‌ها به ستاد وزارت علوم معرفی می‌شوند و در کمیسیون ستاد وزارت علوم براساس بالاترین امتیاز در شاخه‌های مختلف تخصصی در چهار گروه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، مهندسی و علوم کشاورزی و دامپزشکی انتخاب می‌شوند.»

شایان ذکر است دکتر سید محمد علی ابراهیم‌زاده موسوی از خیّرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران در این مراسم معرفی شدند و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

دکتر ابراهیم‌زاده موسوی در سال ۱۳۳۹ در قم متولد شد و تحصیلات خود تا در دکتری را با بورسیه دانشگاه تهران در پاریس به پایان رساند. ایشان در سال ۱۳۷۷ برای خدمت به وطن به ایران بازگشت و از آن زمان تا کنون مشغول تدریس در گروه صنایع غذایی دانشگاه تهران است. دکتر موسوی با اهدائات ارزشمند خود به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، سهم بسیاری در پیش‌برد علم و دانش داشته است. از جمله کارهای خیر ایشان می‌توان به تاسیس آزمایشگاه زیست‌سنج در دانشکده کشاورزی، بازسازی و تجهیز آزمایشگاه شیمی مواد غذایی، بازسازی و تجهیز آزمایشگاه میکروبیولوژی مواد غذایی، بازسازی و نوسازی ساختمان شماره ۲ گروه صنایع غذایی، اجرای دکوراسیون و مبلمان اتاق شورای گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی و نیز نوسازی و تجهیز تالار شهید سلیمانی اشاره کرد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران کسب این موفقیت توسط این خیّر نیک‌نام دانشگاه تهران را تبریک عرض نموده و برای ایشان از درگاه پروردگار متعال آرزوی توفیق روزافزون و شادکامی و تندرستی دارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید