پویا بحری: در آینده جزئی از بنیاد حامیان خواهم‌شد

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_88655″ image=”7474″][/cz_image]

 پویا بحری دانشجو بورسیه دو دوره بنیاد حامیان دانشگاه تهران

روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای بهره‌مندی از آراء و نظرات خانواده دانشگاه تهران با دانشجویان بورسیه ادوار مختلف بنیاد مصاحبه می‌کند.

به همین منظور خبرنگار بنیاد حامیان در گفتگو با پویا بحری دانشجوی دو دوره بورسیه بنیاد حامیان،  نظر او را از چگونگی آشنایی با بنیاد و راهکار‌های جذب خیرین به آموزش عالی جویا شده‌است.

مشروح گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

  • لطفا خودتان را معرفی کنید.

پویا بحری هستم، دوره کارشناسی علوم اقتصادی را در دانشگاه تهران و دوره کارشناسی‌ارشد را در رشته اقتصادمالی دانشگاه صنعتی شریف گذراندم. پذیرش من در مقطع کارشناسی‌ارشد بر اساس المپیاد دانشجویی بود که توانسته‌بودم در سال 1396 در المپیاد علوم اقتصادی رتبه یک شوم.

  • چگونه با بنیاد حامیان آشنا شدید؟

من دو دوره اول و دوم بورسیه بنیاد حامیان بودم. برای اولین دوره، در سال 96 هنگامی که در مقطع کارشناسی بودم، از طریق اطلاع‌رسانی محیطی در دانشگاه، با بنیاد آشنا شدم. سپس با مراجعه به سایت و مطالعه شرایط بورسیه وحمایت مالی از دانشجویان، اقدام به ثبت‌نام کردم و پذیرفته شدم.

  • به نظر شما بورسیه تا چه اندازه در موفقیت دانشجویان اثر‌گذار است؟ انتقادات و پیشنهادات حود را در این زمینه ذکر کنید.

در زمان ما مبلغ 2 میلیون تومان برای 10 ماه خیلی خوشحال‌کننده بود، چون احتمالاً یا درآمدی نداشتیم به خاطر حجم درسی دوران کارشناسی یا خانواده‌ها از تامین هزینه زندگی دانشجویی ناتوان بودند. همین مبلغ سبب می‌شد تلاش ما در امر تحصیل بیشتر شود و به ما انگیزه می‌داد که دانشگاه از دانشجویانش حمایت می‌کند و دانشجو می‌تواند مثمر‌به‌ثمر باشد. اگر بعدا خودم به شغل مناسب همراه با درآمد خوب دست‌ پیدا کنم، با خاطره خوشی که از حمایت‌های بنیاد دارم، حمایت‌هایی را برای دانشگاه تهران انجام خواهم‌داد.

پیشنهاد من این است که رتبه‌بندی‌ها و انتخاب‌های بنیاد برای بورسیه دانشجویان، می‌تواند بر‌اساس معدل نباشد، چون ممکن است دانشجویی به حمایت‌ بنیاد نیاز و نسبت به من شایستگی بیشتری برای دریافت بورسیه داشته‌باشد.

  • برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کار خیر و وقف و تشویق خیرین برای مشارکت در اموزش‌عالی، چه پیشنهاداتی می‌دهید؟

به نظر من خیلی خوب است که بتوانیم مشوق‌هایی در نظر بگیرم برای کسانی‌که در کار‌های خیر شرکت می‌کنند. مثلاً معافیت‌های مالیاتی و عضویت در انجمن‌های خاص. اگر بشود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران که در دانشگاه‌های خارج مشغول درحال تحصیل‌ یا شاغل اند دعوت به حمایت از دانشگاه و دانشجویان کرد، احتمالاً افراد خیلی زیادی از این دسته دوست دارند که در کار خیر سهیم شوند.

  • آیا نکته‌ای است که دوست داشته‌باشید به آن اشاره کنید؟

تشکر می‌کنم از بنیاد حامیان بابت دو سال حمایتی که برای من و سایر دانشجویان داشتند. همچنین تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در پایه‌گذاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران نقش داشتند. انشاءالله بنیاد توسعه بیشتری پیدا کند و مبالغ بیشتری متناسب با شرایط جامعه به دانشجویان اختصاص یابد.

برای آقای بحری آرزوی موفقیت و کامروایی داریم.

برای اطلاع از آخرین اخبار، در حوزه‌های مختلف خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران به کانال تلگرامی بنیاد به نشانی https://t.me/hamiyanUT و به صفحه اینستاگرام به آدرس Hamiyanut@ بپیوندید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید